وزارت خارجه ترکیه مدعی است با گروه های تروریستی همکاری نمی کند.‎

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی ، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد اجازه قاچاق سلاح به داخل سوریه را نمی دهد.‎

یانجو بیلگیچ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به گزارش سازمان ملل مبنی بر قاچاق سلاح به سوریه از خاک ترکیه ، ضمن رد این گزارش آن را بی پایه و اساس خواند.سازمان ملل در گزارش خود آورده بود تروریست های داعش و جبهه النصره از خاک ترکیه برای قاچاق سلاح به داخل سوریه استفاده می کنند.
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد این گزارش صحیح نیست ، زیرا آنکارا جبهه النصره و داعش را جز سازمان های تروریستی طبقه بندی کرده است.
او مدعی شد کشورش برای مبارزه با تروریسم با اعضای جامعه بین المللی و سازمان ملل همکاری خوبی داشته است. در جریان سفر ماه سپتامبر تیم تحقیقای سازمان ملل به ترکیه ، آنکارا همکاری خوبی با آنها داشت ، اما این اتهامات آن زمان طرح نشده بودند.
وی مدعی شد، همه می دانند داعش سلاح های خود را از ارتش سوریه و ارتش عراق گرفته است. داعش بخش اعظم سلاح های خود را از پادگان های ارتش عراق در موصل به دست آورده است.او خواستار توضیح شفاف مقامات سازمان ملل شد و گفت واکنش شدید آنکارا را نسبت به این گزارش اعلام کرده ایم.‎

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار