بدون شک در سال 2015 می‌توان شاهد درخشش چهره‌های جوان و با استعداد جدیدی در دنیای ورزش بود، این ورزشکاران کم سن و سال توانایی‌های خود را سال گذشته به اثبات رساندند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از اکسپرس، هر ساله چهره‌های جدیدی به دنیای ورزش معرفی می‌شوند که با نشان دادن استعداد و توانایی‌هایشان به شهرت جهانی رسیده و نام خود را در تاریخ ورزش ثبت می‌کنند.

ورزشکاران جوان بسیاری در سال 2014 مهارت‌هایشان را در معرض نمایش گذاشتند اما برای 10 مورد ثبت افتخارات جهانی در سال 2015 پیش بینی می‌شود این 10 ورزشکار از رشته‌های مختلف ورزشی می‌توانند در سال میلادی جدید به نوابغ جهان ورزش تبدیل شوند.

1-    آلن هلیلویچ: فوتبال
هلیلویچ 18ساله در تیم B بارسلونا مشغول به بازی است و در کاتالان به «مسی جدید» مشهور شده او به تازگی از دینامو زاگرب به بارسلونا آمده و جوانترین گلزن لیگ فوتبال کرواسی بود.
آلن هلیلویچ زمانیکه فقط 16 سال داشت در دیناموزاگرب مشغول به بازی شد هر چند آرسنال، چلسی، منچستر یونایتد و منچستر سیتی همگی به دنبال جذب این فوتبالیست جوان بودند اما وی در نهایت پیوستن به بارسلونا را انتخاب کرد.

2-    جوردون ایبه: فوتبال
ایبه در ژانویه 2012 به لیورپول پیوست، او زمانیکه فقط 15سال داشت نخستین گل خود در لیگ برتر انگلیس را مقابل شفیلدونزدی ذبه ثمر رساند او تاکنون در 3بازی لیورپول حضور داشته اما فعلا بصورت قرضی در خدمت دربی کانتری است ایبه درتیم ملی فوتبال انگلیس زیر 20 سال عضویت دارد و دقیقا درهمان پست رحیم استرلینگ مشغول بازی است همین موضوع موجب شده فرصت حضور در آنفیلد را بیابد اما به طور حتم طول نمی‌کشد که ایبه هم وارد رقابت‌های لیگ برتر می‌شود.

3-    جوردن نابس: فوتبال زنان
هافبک 22 ساله تیم آرسنال در انتظار بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان به میزبانی کانادا است این رقابت‌ها در سال 2015 برگزار می‌شود و فرصت خوبی دراختیار نابس قرار می‌دهد تا همراه با تیم ملی انگلیس، مهارت بالای خود در فوتبال را به جهانیان نشان دهد.

4-    آدام لایس: کریکت
هر چند لایس 27 سال سن دارد  و دیگر یک استعداد جوان و تازه کار به حساب نمی‌آید اما درخشش او در سال 2014 نشان داد خیلی زود به ستاره مسابقات جهانی کریکت به ویژه مسابقات تابستان سال آینده تبدیل می‌شود مسابقات جام جهانی کریکت ژانویه به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار می‌شود و همه در انتظار مشاهده بازی‌های زیبای لایس هستند.

5-    سم برگس: راگبی
یکی از دلایلی که هواداران ورزش راگبی را تشویق می‌کند مسابقات لیگ قهرمانی راگبی در سال 2015 را پیگیری کنند بدون شک حضور برگس است.
او در لیگ راگبی استرالیا همراه با تیم سیدنی به قهرمانی رسید ون در سال جدید برای شرکت در جام جهانی راگبی به تیم ملی انگلیس ملحق می‌شود.

6-    بلیندا بنیچ: تنیس
در حالیکه سرنا ویلیامز با 33 سال سن همچنان به یکه تازی خود در مسابقات تنیس زنان ادامه می‌دهد، نسل جدید تنیسورها در حال پرورش هستند.
بلیندا در ماه مارس 18ساله می‌شود و هم اکنون در رتبه 32 جهانی قرار دارد اما این تنیسور سوئیسی در گرندا سلم  آمریکا با رسیدن به مرحله یک چهارم پایانی همه را شگفت زده کرد.
او می‌تواند رکورد مارتینا به عنوان جوانترین تنیسور قهرمان در رقابت‌های گرند اسلم را پشت سر بگذارد.

7-    کاترین جانسون- تامپسون: دو و میدانی
 دونده 21 ساله به دلیل مصدومیت از ناحیه پا هر دو رقابت قهرمانی اروپا و بازی‌های مشترک المنافع سال گذشته را از دست داد اما امید اول کاروان المپیک انگلیس در ریو 2016 است او در ماده پرش ارتفاع و پرش طول در سطح کلاس جهانی قرار دارد.

8-    دانیل کویات: فرمول یک
راننده 20 ساله تیم ردبولز اهل کشور روسیه است وقرار بر این شده تا در مسابقات سال 2015 جایگزین سباستین فتل شود او حتی رکورد فتل به عنوان جوانترین راننده‌ای که در اولین حضور خود در مسابقات فرمول یک بیشترین امتیاز را کسب کرده را هم پشت سر گذاشت کویات پس از درخشش در گرندپری استرالیا، باقی مسابقات فصل 2014 فرمول یک را هم با عملکردی درخشان پشت سر گذاشت.

9-    ویکتور دابویسون: گلف
ویکتور 24 ساله گلف باز فرانسوی است که در سال 2014 خود را به جهان معرفی کرد او در هر دو رقابت مهم سال یکی آزاد آمریکا و دیگری قهرمانی PGA در میان 10 گلف باز برتر قرار داشت تاثیر گذارترین بازی وابویسون در مسابقات رایدر کاپ بود که کمک کرد اروپاییان در این رقابت به قهرمانی برسند.

10-    مسیوبان ماری اوکانر: شنا
او جوانترین شناگر تیم انگلیس در بازی‌های المپیک لندن 2012 بود او کانر طی 2سال گذشته خیلی سریع پیشرفت کرده و حالا با 19سال سن در بخش‌های آزاد، پروانه، کرال سینه و 50 متر و 200 متر دارنده مدال طلای جهانی است.
اوکانر یکی از امیدهای اصلی قهرمانی جهان در مسابقات جهانی سال 2015 به میزبانی کازان در روسیه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: هلیلوویچ ، ایبه ، نابس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار