گزارش/ دست‌چینی از خبرهای دفاعی امنیتی هفته؛

نمایش اقتدار ارتش در رزمایش "محمد رسول‌الله" / شهادت یکی از نیروهای مستشاری ایران در عراق

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی امنیتی کشور در طول هفته‌ گذشته مهمترین خبر نمایش اقتدار دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش محمد رسول الله (ص) بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

مسئول روابط عمومی سپاه گفت: گروگانگیری در استرالیا یک سناریو از پیش طراحی شده توسط سرویس‌های امنیتی غرب بود تا در افکار عمومی مردم جهان انحراف ایجاد کنند.

معاون اجرایی پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: دو فروند هواپیمای جاسوسی U2 آمریکایی که جهت کسب اطلاعات، قصد ورود به آسمان کشور و منطقه رزمایش را داشتند، با اخطار مقتدارنه سامانه "فکور"، از مرزهای کشور دور شدند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز می‌بینیم که رژیم صهیونیستی در تقاطعی از آتش از حزب‌الله تا جهاد اسلامی قرار گرفته و سرزمین‌های اشغالی در تیررس موشک‌های مقاومت هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از آزمایش زیردریایی فاتح در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) خبر داد.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در درجه اول متکی به مردم است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از فریب و انحراف اطلاعاتی ماهواره‌های جاسوسی دشمنان از سوی این قرارگاه و همچنین بخش‌های مختلف نیروهای مسلح کشور خبر داد.

سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی در رزمایش محمد رسول‌الله (ص) از انجام موفق آزمایش عملیاتی پهپاد جت کیان در رزمایش ارتش خبر داد.

"زهراب کریم" افسر زرهی پادگان اشرف دیالی گفت: نیروهای مردمی داوطلب با فتوای آیت‌الله سیستانی به میدان آمده تا داعش که مولود اسرائیل بوده را نابود کند و هدف ما نابودی اسرائیل است.

خسارت اقتصادی وارده از سوی فتنه 88 به کشورمان بالغ‌ بر بیش از ۳۲۴ هزار میلیارد تومان است، عددی که می‌تواند در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 163 هزار فرصت شغلی جدید را در کشور فراهم کرده و بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را رفع کند.

سامانه جدید تلفیقی مین‌شکار نیروی دریایی ارتش در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) برای اولین بار عملیاتی شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اخطار ایران به دو ناوشکن فرامنطقه خبر داد.

در چهارمین روز از رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص)، به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن به آب‌های ساحلی، یگان‌های پروازی، شناورهای سطحی، قایق‌های تندرو، زیردریایی‌های سنگین کلاس طارق و شناورهای بومی و بهینه شده به اجرای عملیات مین ریزی پدافندی در گستره دریای عمان و منطقه رزمایش پرداختند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تبیین حرف اصلی ملت ایران در حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی و چرایی و میرایی فتنه 88 را مهم ترین اقدام در سالگرد حماسه بزرگ و معجزگون 9 دی‌ماه دانست.

در چهارمین روز از رزمایش محمد رسول‌الله(ص) جنگنده‌های سوخو۲۴ برای نخستین‌بار با شلیک راکت شناورهای سطحی را مورد هدف قرار دادند.

روابط عمومی کل سپاه از شهادت سردار حمید تقوی در دفاع از عتبات عالیات در شهر سامرا خبر داد.

جانشین سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: حماسه ۹ دی یک جهش و بلوغ سیاسی و درک صحیح از شرایط زمانی و مکانی بود.

جانشین وزیر دفاع گفت: اصلاح نظام اداری و ساختار نیروی انسانی و نگاهی ویژه به گسترش دولت الکترونیک، سهم مهمی در شفافیت و کاهش فساد اداری ایفا می‌کند.

دو فروند جنگنده "سوخو 24" با پرواز بر فراز منطقه رزمایش، عملیات سوختگیری هوایی را نمایش دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما با توجه به دستیابی به فناوری‌های جدید و امروزی این آمادگی را داریم در هر جا که مین‌گذاری شود منطقه را پاک‌سازی کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حماسه نهم دی غبارها و نقاب‌ها را کنار زد و چهره واقعی مدعیان و فتنه‌گران را نشان داد. چهره کسانی که به خاطر رسیدن به قدرت از هیچ تلاشی حتی ضربه زدن به ریشه‌های انقلاب و ارکان رکین انقلاب اسلامی دریغ نکردند.

عملیات مراقبت و کنترل پرواز هواپیماهای نیروی هوایی و بالگردهای نیروی دریایی توسط شبکه یکپارچه قرار گاه پدافند هوایی انجام شد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: باید مراقب فتنه‌های آینده باشیم.

در این مستند چگونگی شکست تروریست‌های تکفیری در منطقه عملیاتی "العظیم" مطرح شد.

یک فروند نفت‌کش جمهوری اسلامی ایران در ورودی تنگه باب‌المندب از دست دزدان دریایی نجات داده شد.

پیکر مطهر سردار شهید حاج حمید تقوی از فرماندهان دوران دفاع مقدس که در دفاع از عتبات عالیات به شهادت رسید از مقابل حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی کل سپاه تشییع شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر امثال شهید تقوی در سامرا خون ندهند ما باید در سیستان، آذربایجان، تهران، یزد و شیراز خون بدهیم.

در پنجمین روز از رزمایش بزرگ "محمد رسول الله (ص)" ارتش، سامانه‌های موشکی ساحل به دریای ولایت نداجا پس از استقرار در سواحل "مکران" به پرتاب موشک‌های ساحل‌پایه نور و نصر به سمت نیروهای مهاجم اقدام کردند.

امروز و در ادامه رزمایش مشترک و بزرگ محمد رسول‌الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران زیر دریایی‌های دشمن فرضی منهدم شدند.

در این مستند به بررسی پیشروی ارتش عراق به سمت آزادسازی آمرلی و جنایات و اقدامات شنیع تروریست‌های تکفیری اشاره می‌شود.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از شهادت 3 تن از نیروهای سپاه در حمله اشرار مسلح در جنوب شرق کشور خبر داد.

فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت شهادت سردار حمید تقوی تأکید کرد: سردار تقوی پیرو راستین مکتب امامت و ولایت بود و در میدان‌های سخت پاسداری از انقلاب اسلامی لحظه‌ای نیاسود.

فرمانده یگان موشکی نیروی دریایی ارتش گفت: موشک کروز دریایی نور و نصر از نوعی سامانه هوشمند برخوردار است که پس از پرتاب به دقت اهداف مورد نظر را تا مرحله اصابت تعقیب می‌کنند.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با حضور در منطقه عمومی رزمایش محمد رسوال‌الله(ص) ارتش، پیام مقام معظم رهبری را به رزمندگان این رزمایش ابلاغ کرد.

خالد متعب یاسین العبیدی وزیر دفاع جمهوری عراق که صبح امروز برای انجام یک سفر رسمی وارد تهران شده، با سردار سرتیپ پاسدار دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه؛ منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی فصل برده داری مستکبران تمام شده، گفت: امروز ایران اسلامی از همیشه قدرتمندتر است و در صحنه‌های بین‌المللی نقش آفرینی می‌کند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاع ستاد کل نیروهای مسلح در مورد وضعیت فوتبالیست‌های متخلف در مورد کارت پایان خدمت گفت: براساس مذاکراتی که صورت گرفت، قرار شد این افراد در فصل جاری در هیچ تیمی بازی نکنند ولو تیم‌ مربوط به نیروهای مسلح.

نخستین بالگرد مسلح شده توسط نیروی دریایی در رزمایش مشترک نیروهای ارتش به پرواز درآمد.

دومین یادواره شهدای قرآنی و پرچمدار بصیرت تحت عنوان "سوره سرخ" در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

"خالد متعب یاسین العبیدی" با حضور در نمایشگاه توانمندی‌های دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از دستاوردها و توانمندی های این وزارتخانه بازدید کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عده‌ای در فتنه 88 به اسم امام جلو آمدند اما در ادامه به جنگ با راه امام و اسلام پرداختند و چهره واقعی خود را مشخص کردند.

وزیر دفاع کشورمان گفت: آنچه امروز برای ما مهم است فضای امنیتی منطقه است امروز نظام سلطه با یک توطئه فراگیر و تجهیز یک جریان تکفیری- صهیونیستی امنیت و ثبات منطقه را تهدید کرده است و جبهه مقاومت در برابر نظام سلطه را مورد هجوم قرار داده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: فتنه 88 فتنه خطرناکی بود که توسط استکبار و در رأس آن آمریکا و عده‌ای قدرت طلب و فریب خوردگان داخلی برای این کشور رخ داد.

در مستند اندیشه‌های سیاسی به بررسی پیشروی ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی به سمت آزادسازی آمرلی و سلیمان‌بیک پرداخته شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حوزه‌های علمیه به فضل خدا بازوی انقلاب و مالک اشتر ولایت هستند.

فرمانده کل ارتش در جریان رزمایش محمد رسول‌الله(ص) از تلاش‌های کارکنان و خلبانان پایگاه منطقه دوم هوادریای بوشهر در این رزمایش تقدیر کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانیبا(ص) گفت: پدافند هوایی در همه روزهای رزمایش مشترک نیروهای ارتش، حضوری 24 ساعته داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: صلح و دوستی در کنار وحدت اسلامی و منطقه‌ای، پیام این دوره از رزمایش مشترک نیروهای ارتش با عنوان «محمد رسول الله(ص)» بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در رزمایش مشترک نیروهای ارتش ثابت شد که برای ایجاد امنیت در منطقه، نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای نیست.

رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش با برگزاری رژه دریایی در حضور رئیس‌جمهور و مقامات ارشد نظامی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گزارش ، مرور ، حوزه ، دفاعی ، امنیتی ، سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار