نماینده همدان گفت: آموزش و پرورش رکن اصلی جامعه و نوعی سرمایه گذاری است و مشکلات معیشتی معلمان آنچنان دامنه دار است که آن‌ها به سختی از خانواده خود حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ امیر خجسته نماینده همدان در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس (چهارشنبه ۱۰ دیماه) با گرامیداشت هفته وحدت و تولد حضرت مسیح (ع) گفت: فرارسیدن هفته وحدت که تجلی وحدت تمام مسلمین در جهان است را از یکسو و یادمان روز بصیرت در ۹ دی را از سوی دیگر تبریک می‌گویم.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین آغاز سال نو میلادی و شهادت امام حسن عسگری (ع) را تبریک و تسلیت می‌گویم و اکنون ما در آستانه سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و شاهدیم که دشمنان قسم خورده این ملت از پای ننشسته‌اند.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور بیان داشت: آن دشمنان با تحریم و ایجاد جنگ‌های قبیله‌ای به دنبال شکست این نظام هستند، گرچه ما سراپا مقاومت هستیم و حماسه‌ای که برجا گذارده‌ایم در تاریخ بی‌نظیر است. روزنه نفوذ بیگانه در کشور به دلیل غفلت دلسردی مردم را رقم خواهد زد که از تمام قانونگذاران و نهادهای اجرایی می‌خواهم با بصیرتی مضاعف و یکدلی برای حل مشکلات مردم عزم جدی در پیش گیرید و اجازه ندهید مردم در زیر فشار اقتصادی متزلزل شوند.

خجسته گفت: امروز متاسفانه چند مورد مهم در جامعه پررنگ شده که باعث دغدغه اقشار آسیب پذیر شده است که در وهله اول مسائل مربوط به فرهنگیان است که باید یادآور شوم آموزش و پرورش رکن اصلی جامعه و نوعی سرمایه گذاری است و مشکلات معیشتی معلمان آنچنان دامنه دار است که آن‌ها به سختی از خانواده خود حمایت می‌کنند.

نماینده همدان در ادامه افزود: زیرساخت‌های علمی کشور فرهنگ و فرهنگیان هستند و همه آحاد مردم می‌خواهند که به آن‌ها توجه شود، زیرا فرزندان مردم در نزد آن‌ها هستند، پس دولت و وزارتخانه مربوطه این مسئله را مدنظر قرار دهند.

وی اظهار داشت: مسئله دیگر تبعیض جانسوز فرهنگیان است که موجب ناامیدی و بی‌روحی در آن‌ها شده و این سوال را پیش می‌آورد که چرا در یک وزارتخانه نظام هماهنگ حقوقی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: نظام رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه دهید، همانطور که این امر در وزارت بهداشت بدان عمل شد، آنقدر همکاران ما در مجلس این دغدغه را داشتند که استیضاح از شما را روز شنبه به حجت الاسلام ابوترابی فرد ارائه کردند، پس چرا به نسل‌ها توجه ندارید و آینده نظام کشور به آموزش و پرورش بستگی دارد.

نماینده همدان خاطرنشان کرد: افزایش مالیات امری منطقی است اما میزان ۵۰ درصد افزایش مالیات در همدان به هیچ عنوان منطقی نیست و می‌خواهیم که به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مردم ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار