خسروجردی گفت: تحریم کشورهای بیگانه بر علیه ایران غیرمنصفانه است چرا که این تحریم‌ها مانع پیشرفت ایران نمی‌شود کسانی که ادعای استقلال در منطقه را دارند این را باید بدانند که ایران با استفاده از روش‌ها و رویکردهای جدید می‌تواند زمینه را برای رسیدن به اهداف موردنظر خود فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حسن خسروجردی رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت و گاز و پتروشیمی در نهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران اظهار داشت: ایران در صحنه دفاعی جز کشورهای برتر دنیا است به طوری که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته گام‌های بلندی را در طرح‌های مختلف اقتصادی و صنعتی بردارد.

وی تصریح کرد: تحریم کشورهای بیگانه بر علیه ایران غیرمنصفانه است چرا که این تحریم‌ها مانع پیشرفت ایران نمی‌شود کسانی که ادعای استقلال در منطقه را دارند این را باید بدانند که ایران با استفاده از روش‌ها و رویکردهای جدید می‌تواند زمینه را برای رسیدن به اهداف موردنظر خود فراهم کنند.

خسروجردی تأکید کرد: ایران توانسته سال‌ها و قرن‌ها به یک قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شده و تاکنون به قدرت‌های بزرگ نه نگفته و توانسته از حاکمیت خود در تمام بخش‌ها دفاع کند باید آمادگی همه مسائل را داشته باشد تا سربلند از صحنه‌ها بیرون بیاید.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت و گاز و پتروشیمی گفت: هم‌اکنون همکاری تنگاتنگی بین دولت و بخش خصوصی وجود دارد به طوری که با  این تعامل توانستند بستر را برای توسعه صنعت نفت در بخش‌های مختلف هموارتر سازند.

وی تصریح کرد: پایین آمدن قیمت نفت یک بازی سیاسی است که بعضی از قدرتمندان در پیش گرفتند تا یک فضای غیرمتعارف در بازار بوجود بیاورند مسلما این اتفاق پایدار نخواهد ماند و بازار نفت به روال عادی خود بازخواهد گشت.

خسروجردی تأکیدکرد: باید دولت با ایجاد تعامل و برنامه‌ریزی در عرصه تولید و صادرات بتواند همچنان بازار خود را حفظ کند اگر این اتفاق مهم رخ دهد ایران در عرصه‌های جهانی حرفی برای گفتن خواهد داشت بایستی در این زمینه مطالعات بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: باید دولت محاسبات خود را در صادرات بر اساس ریال تعریف کندتا یک فرآورده با قیمت منصفانه عرضه شود.

خسروجردی افزود: با ایجاد رقابت و بازار سالم می‌توانیم یک سری فرآورده‌های نفتی را با قیمت عادلانه در بازار جهانی به فروش برسانیم. هم‌اکنون عرضه این محصولات در بازار به دلیل شرایط نامناسب توجیه اقتصادی ندارد باید با ایجاد تعامل قیمت‌ها را بشکنیم.

وی خاطرنشان کرد: خواسته ما از دولت این است بازار ارز را مدیریت کند تا سبب تورم و گرفتاری برای صادرکنندگان نشود. بحث دیگر جسارت مدیریتی است در ساختار دولت باید یک سری تغییرات صورت گیرد تا بتوانیم به مقاصد خود در بخش‌های مختلف تولید و صادرات برسیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، نفت ، تحریم ، تولید ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار