به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛به نقل از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوستر ایران، ؛ در این نمایشگاه بیش از150 شرکت داخلی و خارجی؛ صدها نوع از جدیدترین و زیباترین تولیدات خود را ارائه و در معرض دید قرار خواهند داد که چشم هر بیننده ای را خیره خواهد کرد .
احمد رحمانی رئیس اتحادیه چینی ، بلورو لوستر در این باره گفت : بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوستر ایران ؛ ترکیبی از روشنائی ، نور و زیبائی خواهد بود که در آن انواع لوسترهای سقفی و دیواری ، لوسترهای مساجد و زیارتگاهها ، انواع چراغ های تزئینی منزل ، شمعدانی، چراغ های تزئینی شرکت ها ، ادارات و هتل ها ، چراغ های شهری ، چراغ های فضای باز ، مجسمه ها و تابلوهای تزئینی و صدها نوع دیگر از لوسترها و چراغ های روشنائی، ارائه خواهد شد.
وی افزود: در این نمایشگاه همچنین صنایع ، دستگاهها و تجهیزات مختلف مربوط به این صنعت نیز به نمایش گذاشته خواهد شد .
رحمانی با بیان اینکه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوستر ایران تلفیقی از صنعت و هنر است؛ گفت: این نمایشگاه در سالن های 10 – 11- 12 – 13 -14 - 15 ، سری سالن های 25 و سالن 26 محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران، برپا خواهد شد.
رئیس اتحادیه چینی، بلورو لوستر افزود: این نمایشگاه، با هدف توسعه و افزایش تولید این صنعت درکشور ، افزایش راندمان تولید ، یافتن بازارهای جدید صادراتی ، افزایش صادرات ، آشنائی با نوین ترین صنایع و تجهیزات صنعت لوستر سازی جهان ، اشتغالزائی و توجه مسئولان به این صنعت ؛ برگزار می شود .
وی گفت: برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوستر ایران فرصتی است تا علاوه بر شناسایی و معرفی توانمندی های این صنعت به همگان ، بیش از بیش توجه مسئولان را نیز
جلب کرده تا ضمن اتخاذ تصمیمات اصولی و کارآمد ، از واردات آن به داخل کشور هم ، جلوگیری بعمل آید .
رحمانی خاطرنشان کرد : صنعت لوستر سازی ایران که دارای سابقه طولانی است در سال های اخیر از رشد و توسعه مناسبی برخوردار بوده و در حال حاضر با لوسترهاي توليدي کشورهای ايتاليا، اسپانيا و چك قابل مقايسه و رقابت است .
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد لوستر کشور در داخل تولید می شود، افزود: صنعت لوستر ایران در حال تخصصی شدن و پیشرفت است و کارکنان این صنف نیز با عشق و علاقه این صنعت رو به پیش می برند لذا به همین خاطر ما قادریم که با کشورهایی مانند چک و ایتالیا ،رقابت کنیم.
رحمانی با بیان اینکه ما از لحاظ بسته بندی کالاها ضعیف هستیم ، خواستار صادرات انواع لوستر با نوین ترین بسته بندی های شک و با کیفیت شد .
رئیس اتحادیه چینی ، بلورو لوستر در خصوص استقبال مردم از نمایشگاه های لوستر گفت : مردم ایران از این نمایشگاه ها استقبال خوبی به عمل می آوردند. گاهی خانواده ها یکسال برای خرید لوستر صبر می کنند تا در نمایشگاه و با قیمت مناسب کالای خوشان را انتخاب کنند .
رحمانی گفت : بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی لوستر؛ پله های ترقی برای رشد این صنعت است و می تواند موجب رشد و شکوفائی آن شود .
رئیس اتحادیه لوستر خواستار حمایت دولت از این صنف شد و گفت : اگر مقامات به این صنعت توجه داشته باشند و از آن حمایت کنند ، این صنعت می تواند ارزآوری خوبی برای کشور در پی داشته باشد.
رئیس اتحادیه تصحیح کرد: از همه اعضای عضو اتحادیه می خواهم که از این نمایشگاه حمایت کنند و آبروی این تخصص را رعایت کنند تا به حیثیت این صنف ضربه نخورد.
محمدرضا فریاضی مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان لوستر هم دراین باره گفت: با توجه به تحریم های موجود و مسائل اقتصادی ، کار ما بسیار سخت است اما ما همچنان به تولید ادامه می دهیم
وی افزود : در یک لوستر حداقل 400 کالا به کار رفته است و اولین خواسته ما در این صنف از دولت یاری است.
فریاضی در ادامه به نمایشگاهی لوستری که در مصلی برپا شده است گفت : این نمایشگاه زیر نظر اتحادیه لوستر نیست و بصورت غیر تخصصی و بدونه هماهنگی برگزار شده است.
مدیر عامل تولیدکنندگان اتحادیه لوستر کشور در ادامه اظهار داشت : ما هیچ هراسی از لوستر سایر کشورها که به ایران وارد می شوند نداریم چون جزو برندهای بزرگ دنیا در لوستر هستیم و لوسترهای ما بالای 20 سال ضمانت نامه دارند.
وی در خصوص گارانتی لوستر در ایران گفت : ما ظرف 48 ساعت اگر مشکلی در این زمینه پیش بیاید پاسخگو هستیم و تلفن های اتحادیه به شماره های 77533892 و 77628688 آماده دریافت نظرات و شکایات شهروندان است .
فریاضی افزود: لوستر ایران بسمت تخصصی شدن در حرکت است و در این زمینه، دانشگاه علمی کاربردی برپا کردیم که آموزش تخصص و خبر در لوسترسازی را به علاقه مندان ارائه می دهد.
نایب رئیس اتحادیه چینی ، بلورو لوستر در ادامه این نشست گفت:برای بیست و دومین نمایشگاه بین المللی، برنامه جامعه تبلیغاتی تدوین کردیم و در سطح شهر ، شبکه های مجازی ، مطبوعات و صدا سیما فعالیت تبلیغاتی خواهیم داشت.
فتحی در ادامه در خصوص برندهای ایرانی تصریح کرد : ما به دنبال این هستیم که برندهای خود را بین المللی کنیم و راه صادراتش را به وجود بیاوریم و این تبلیغات است که نوآفرینی و کارآفرینی می کند در حدی که بتوانیم با کشورهای خارجی رقابت کنیم و راه های آن را بشناسیم .
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوستر ایران؛ خارجی از 24 تا 27 دی ماه ، به مدت 4 روز از ساعت 9 تا 16 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان خواهد بود .
انتهای پیام/
.