مجتهد‌زاده، گفت: از هر 100 نوزاد متولد شده یک نفر به بیماری قلبی مادرزاد مبتلا است و شاهد این افزایش آمار را در بین تولد‌ها هستیم.

سعید مجتهد‌زاده، فوق تخصص قلب و عروق کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: امروز سطح خون نوزادان به راحتی اندازه‌گیری می‌شود با قرار دادن یک سنسور بر انگشت پای نوزاد دستگاه میزان سطح خون وی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در صورتیکه شرایط نوزاد استربل باشد به این معنی که وی را در محیط سرد قرار نداده باشند یا به راحتی تنفس کند با این شرایط در صورتی‌که اشباع خون وی پایین‌تر از حد معمول نشان داده شود، وی به بیماری‌هایی چون قبلی، ریوی، مغزی ممکن است مبتلا شده باشد.

این فوق تخصص قلب و عروق با اشاره به لزوم سنجش سطح اکسیژن خون تمام نوزادان و میزان تعیین شده آن اظهار داشت: اکسیژن خون نوزاد به طور طبیعی حدود 94 ،93 و 95 است در صورتیکه این میزان بالاتر از 90 و 93 یا نزدیک به 95 و 96 مشخص شود میزان سطح اکسیژن خون وی طبیعی محسوب می‌گردد.

مجتهد‌زاده، بیان کرد: در صورتیکه میزان سطح اکسیژن خون نوزاد از 90 پایین‌تر باشد احتمال ابتلای وی بر بیماری‌های قلبی، ریوی یا مغزی وجود دارد در میان بیماری‌های قلبی، بیماری قلبی مادرزادی حدود 1 درصد از تولد‌ها را در بر می گیرد به عبارت دیگر از هر 100 نوزاد متولد شده یک نفر به این بیماری مبتلاست و شاهد این افزایش آمار را در بین تولد‌ها هستیم همچنین 30 تا 40 درصد نوزادانی که اکسیژن سطح خون آن‌ها کمتر از 90 است به بیماری قلبی- عروقی مبتلا هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار