بیماران قلبی بايد به نوع سفر هوایی یا زمینی، طول سفر و میزان فعالیتی که در آن سفر می‌خواهند انجام دهند توجه كنند.

دکتر محمد رضا محمد حسنی متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران در خصوص احتیاط بیماران قلبی در سفر گفت: کسانی که بیماری قلبی دارند بهتر است در مورد سفر با پزشک مشاوره کنند زیرا  ده ها نوع بیماری قلبی و ده‌ها نوع سفر با وسایل نقلیه متفاوت داریم ضمن اینکه بیماران داروهایی که مصرف می‌کنند و رژیم غذایشان پیچیده است.

وی اظهار داشت: در بیماران قلبی نوع سفر هوایی یا زمینی، طول سفر و میزان فعالیتی که در آن سفر می‌خواهند انجام دهند مهم است و این سه فاکتور را باید مد نظر داشته باشند.
 
وی در ادامه گفت: کسانی که جوان هستند و بیماری قلبی مادرزادی دارند زمانی که عمل جراحی شدند هیچ گونه محدودیتی ندارند زیرا بیماری برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد جوان نباشد و مشکل فشار خون و دیابت داشته باشد اگر عمل جراحی هم انجام دهد باز هم به طور کامل بهبود نیافته و دارو مصرف می‌کند بنابراین محدودیت دارد و باید رژیم غذایشان را رعایت کنند زیرا معمولاً سفر رژیم غذایی را برهم می‌زند.

وی تصریح کرد: بیماران قلبی حتماً باید در طول سفر دارو همراهشان باشد و توجه داشته باشند اگر به کشور‌های خارجی میروند حتماً مجوز حمل آن دارو را داشته باشند و در سفر غذاهای لازم و مناسب بیماری‌شان مصرف کنند.

وی در پایان گفت: اگر سفر بیمار طولانی باشد در صورتی که پزشک اجازه دهد یک مقدار فعالیت و پیاده‌روی ضروری است زیرا یکی از خطرهایی که سفر هوایی تهدید می‌کند ایجاد لخته در ورید‌ها است بنابر این بی‌تحرکی طولانی مدت می‌تواند خطرناک باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: نکته ، قلبی ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار