دکتر عباس‌زاده گفت: بخش خصوصی می‌تواند برای رفع مشکل کمبود نیروی پرستاری و مشکل استخدام نیرو، گام بردارد ولی متأسفانه تجربه سالهای گذشته، حاکی از این است که بخش خصوصی در کشور ما خیلی فعال و متعهدانه عمل نمی‌کند و افراد تمایل بیشتری به استخدام دولتی دارند.

دکتر عباس عباس‌زاده، مشاور معاونت پرستاری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از راههای رفع مشکل استخدام شرکتی، تصویب آیین‌نامه‌های محکم و با نظارت بالا است تا جذابیت اشتغال در بخش غیر دولتی افزایش یابد ضمن اینکه نیاز است تا امنیت شغلی، میزان در آمد و مزایای پرستاران شرکتی افزایش یابد تا ترجیح افراد، ورود به مراکز استخدام دولتی نباشد.

وی گفت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که در شرایط استخدامی یکسان بین مراکز دولتی و غیر دولتی پرستاران تمایل به ورود در بخش دولتی را دارند و این نشانگر پایین بودن کیفیت کار شرکتی است. بنابراین تا زمانی که سنگینی کفه مزایای خدمات شرکت برای پرستاران، بیشتر نباشد، تمایلی برای جذب شرکتی پرستاران وجود نخواهد داشت.

دکتر عباس‌زاده، خاطر نشان کرد: ضروری است بین وزارت بهداشت و درمان و وزارت رفاه، آیین‌نامه اختصاصی و دستور‌‌العمل ویژه‌ای برای نیروی کار و نیروی انسانی وجود داشته باشد تا بیشتر آن جذابیت برای کار در شرکت‌ها شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار