عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با پیشنهاد ترکیبی جدید برای کمیسیون تلفیق گفت: بهترین شکل تلفیق این است که کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، مسائل تخصصی مربوط به هر کمیسیون را با حضور تمام اعضای کمیسیون نهایی می‌کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، پيشنهاد جديدي براي تركيب كميسيون تلفيق بودجه مطرح كرد و گفت: بهترین شکل تلفیق این است که کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، مسائل تخصصی مربوط به هر کمیسیون را با حضور تمام اعضای کمیسیون مربوطه نهایی می‌کرد.

 وي افزود: کمیسیون تلفیقی که این دوره تشکیل می‌شود حرفه‌ای نیست، چون دو سوم از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات که در تمام طول سال، امورات برنامه‌ای و بودجه‌ای دولت را تعقیب کردند، اکنون در اظهار نظر‌های کار‌شناسی نقشی ندارند.
 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دیگر اینکه تعداد اعضای سایر کمیسیون‌ها در کمیسیون تلفیق به ۳ نفر افزایش یافته، اما با این حال، سایر اعضا صاحب نظر نیستند و اظهارات آن‌ها در تلفیق اعمال نمی‌شود.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: بطور مثال می‌توان برای بحث‌های درمان، کمیسیون برنامه و بهداشت یک کمیسیون تلفیقی تشکیل داد تا موضوعات مربوط بپردازند و در سایر موارد نیز به همین گونه عمل می‌شد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: مشکل کنونی کمیسیون تلفیق، حذف بسیاری از صاحبنظران بوده و این چه کمیسیون تلفیقی است که نمی‌تواند یک ترکیب کاملا تخصصی و حرفه‌ای داشته باشد؟
 
نماینده مردم رشت در مجلس افزود: پیشنهاد بنده این است که موارد مرتبط به هر حوزه‌ای با حضور تمام اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و تلفیق سیار تشکیل شود و تمام نمایندگان در حوزه تخصصی مربوط به خود حضور داشته باشند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار