جعفری گفت: تاکنون دانشگاه آزاد به استناد یک تفاهم نامه کلی شروع به پذیرش در بیش از 750 کد رشته محل کرده است که چنین اقدامی به لحاظ قانونی غیر منطقی و مغایر با قانون است.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تا این لحظه دانشگاه آزاد تنها براساس یک تفاهم نامه کلی که با وزارت علوم منعقد کرده است اقدام به پذیرش در بیش از 750 کد رشته محل آن هم در مقطع مهم و اثر گذاری هم چون دکتری کرده است که چنین اقدامی غیر قانونی و بی سابقه بوده است  چرا که قانون صراحتا اعلام می‌کند برای هر رشته محل باید مجوز جداگانه‌ای از شورای انقلاب فرهنگی و وزارت علوم اخذ شود.

وی گفت: البته ما به تازگی صورت جلسه‌ای بین دکتر فرهادی و آقای میرزاده، دیده‌ایم که در بند 3 آن اعلام شده است ممکن است در پذیرش برخی کد رشته محل‌ها تجدید نظری صورت گیرد و یا لغو شود و یا احیانا جا به جایی رخ دهد که دال بر همین نبود مجوز در کد رشته محل‌ها است.

وی یادآور شد: این پرونده نیز روال طبیعی و قانونی خود را طی خواهد کرد و در صورت عدم همکاری دانشگاه آزاد با مجلس حتما ماده 236 قانون اساسی در خصوص دانشگاه آزاد عملیاتی خواهد شد و پرونده برای طی مراحل به قوه قضائیه سپرده خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار