هنوز هم هیچ مدرک و مجوزی از سوی دانشگاه آزاد در اختیار مجلس قرار نگرفته است که چرا باید این حجم چند هزار نفری آن هم در مقطع مهمی همچون دکتری بدون هبچ زیر ساختی پذیرش شوند.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هنوز هم هیچ مدرک و مجوزی از سوی دانشگاه آزاد در اختیار مجلس قرار نگرفته است که چرا باید این حجم چند هزار نفری ان هم در مقطع مهمی همچون دکتری بدون هبچ زیر ساختی پذیرش شوند و با پذیرش بدون ضابطه در این مقطع حساس توازن بین مقدار هیات علمی و مقدار پذیرش در دانشگاه از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در حال حاضر حدود 500 هزار اعضای هیات علمی با تحصیلات ‌PHD دارد، خاطر نشان کرد: این تعداد یعنی به ازای هر استاد 50 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

وی تصریح کرد‌: با پذیرش 10 هزار دانشجو در مقطع دکتری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی بدون توجه به پیش شرط های اساسی به لحاظ کیفیت در روند آموزش فاجعه ایجاد می‌شود بخصوص اینکه تعداد زیادی از این 10 هزار نفر یا نیمه وقت یا حق التدریس هستند یعنی به مراتب از این میزان برای تحصیل و حضور در کلاس کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس یک تفاهم کلی که با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری کرده است، افزود : پذیرش دانشجو باید به ازای هر رشته محل اقدام شود در حالی که آنچه مشاهده می شود پذیرش بر اساس مجوز قانونی در بسیاری از رشته‌ها در این دانشگاه نبوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار