دو سرباز انگلیسی از سوی وزارت دفاع این کشور برای مسابقات حفظ قرآن به عربستان اعزام شدند. ‎

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز؛ وزارت خارجه انگلیس به نقل از  عاصم حافظ مستشار اسلامی و اولین مسلمان حافظ قران در نیروهای ارتش این کشور گفت :سربازان مسلمان ارتش انگلیس نقش مهمی در حمایت از عربستان به عهده دارند.مسابقه حفظ قرآن فرصت جالبی برای مسلمانان انگلیسی است تا نشان دهند به دین و کشور خود متعهد هستند و خدمت به دین و کشورشان در یک راستا قرار دارند.  
حافظ در بیانیه ای العام کرد:نیروهای ارتش انگلیس به همه ادیان الهی احترام می گذارند و مشارکت انگلیس دراین مسابقه بیانگر ارزشهای اصیلی است که انگلیس و نیروهای ارتش این کشور به آن پایبند هستند.
وزارت دفاع انگلیس از چند ماه پیش اولین انجمن نیروهای مسلمان ارتش خود را راه اندازی کرد. این انجمن که در نوع خود بی نظیر است مبنای کار خود را بر تقویت مشارکت میان مسلمانان انگلیسی و وزارت دفاع و نیروهای ارتش این کشور قرار داده است و نقش مهمی که مسلمانان انگلیسی در ارتش این کشور در گذشته و حال به عهده داشتند را مورد نظارت خود قرار داده است.
قابل ذکر است که تعداد نیروهای مسلمان ارتش انگلیس بین سال های 2009 تا 2014 حدود 20 درصد افزایش یافته است که جدیدترین آمار نشان می دهد 600 مسلمان در ارتش این کشور قرار دارد که برای آنها غذاهای حلال و پاک اسلامی و محلی برای ادای نماز آنها فراهم می کنند. انگلیس اولین کشور غیر مسلمانی است که در مسابقه  بین المللی حفظ قران عربستان شرکت می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار