مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: تسهیلات ویژه مکانیزاسیون مزارع آبزی پروری به آبزی پروران در هرمزگان پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس؛سید پرویز محبی افزود:این تسهیلات برای بکارگیری روش های نوین در آبزی پروری به ویژه خرید تجهیزات و دستگاههای هوادهی و غذاپاش برای افزایش راندمان بازدهی اعطا می شود.

وی با بیان اینکه مهلت جذب این تسهیلات برای آبزی پروران تا پایان امسال است از  آبزی پروان  خواست تا هرچه سریعتر پس از مشخص نمودن نوع تجهیزات درخواستی در مزارع خود به معاونت آبزی پروری شیلات هرمزگان مراجعه کنند.

انواع دستگاه های هواده استاندارد و مورد تایید، انواع دستگاه های غذاپاش خودکار،دستگاه های ثبت اطلاعات فیزیکی و شیمیایی آب استخرهای پرورش میگو و قفس های پرورش ماهی،سیستم مخلوط کننده آب و اکسیژن مراکز تکثیر آبزیان از عمده تجهیزات مشمول دریافت تسهیلات است.

مدیر کل شیلات هرمزگان بالا بردن میزان تولید میگو در واحد سطح، بهبود کیفیت محصول، افزایش میانگین وزن میگو، کاهش هزینه های آماده سازی در دوره های بعدی پرورش میگو و  امکان مقابله با نقاط بحرانی از طریق افزایش میانگین میزان اکسیژن در استخر را مهمترین  مزایای استفاده از این تجهیزات عنوان کرد.

محبی پایداری تولید، سودآوری برای تولید کننده از طریق کاهش هزینه تولید، مقاوم نمودن میگو در مقابل بیماریها و جلوگیری از ورود استرس های محیطی به میگو، از بین بردن لایه بندی شوری و دما در آب استخر پرورش میگو و بهبود ضریب تبدیل غذایی را از دیگر مزایای استفاده از این تجهیزات دانست.

گفتنی است؛این تسهیلات با سود ۱۷ درصد و باز پرداخت ۵ ساله در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.