برترین فوتبالیست‌‌ها انتخاب شدند

امروز دوشنبه 8 دی 1393 هجری شمسی برابر با 6 ربیع الاول‌ 1436 هجری قمری و 29 دسامبر 2014 میلادی است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه  خبرنگاران، 81 سال پیش در چنین روزی رده بندی تیم‌های فوتبال کانون ورزشی ایران اعلام شد، تیم تدین با 22 امتیاز اول، تیم کوهستانی با 20 امتیاز دوم، تیم اسپورت با 13 امتیاز سوم، تیم طوفان با 12 امتیاز چهارم، تیم متفق‌ با 12 امتیاز پنجم و تیم سیروس با 10 امتیاز ششم شد.
 
 80 سال پیش در چنین روزی ادیب السلطنه‌ سمیعی رئیس وقت تربیت بدنی ایران تصمیم گرفت گیسبون‌ یکی از برنامه ریزان ورزش آمریکا را به ایران دعوت کند حق الزحمه گیسبون و مترجم او 50 تومان تعیین شد.
 
 79 سال پیش در چنین روزی باغ امجد سلطان که از رجال قاجاریه‌ بعد به قیمت متری دو متران از طرف وزارت فرهنگ  خریداری شد هدف از خرید این زمین تاسیس ورزشگاهی پیشرفته برای کشور بود پس در سال 1316 قطعه زمین دیگری به قیمت سه و نیم قران خریداری و به آن اضافه شد در این محل زمین های شماره 1.2 امجدیه ساخته شده است ساخت این ورزشگاه در سال 1318 به پایان رسید.
 
 56 سال پیش در چنین روزی نخستین بار مسابقه پیاده روی در ایران به همت موسسه اطلاعات در خیابانهای تهران برگزار شد مسافت این مسابقه سه کیلو متر بود در این مسابقه حامد هاشمی از مشهد اول، سرحد از تهران دوم و انوشیروان‌ توکلی از تهران سوم شد.
 
55 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو صحرا نوردی قهرمانی باشگاه‌ها و دسته جات آزاد تهران برگزار شد علی باغبان باشی از تیم استقلال اول صادق کرد بچه از باشگاه دیمیم‌دوم و خدا مراد مهدوی از باشگاه شعاع سوم شد. در رده بندی تیمی: باشگاه استقلال اول ، دیهبم دوم و شعاع سوم شد.
 
48 سال پیش در چنین روزی برترین فوتبالیست‌های سال از طرف مجله مشهور فرانس فوتبال انتخاب شدند. بابی‌ حالتون از تیم منچستر‌یونایتد و تیم ملی انگلستان با 81 امتیاز، اوزوید از تیم بنفیکا و تیم ملی  پرتغال با 180 امتیاز ، بکن بائر بازیکن تیم بایرن ‌مونیخ و تیم آلمان غربی با 59 امتیاز، بابی مور‌ بازیکن تیم وستهام و تیم ملی انگلستان با 31 امتیاز در رده های اول تا چهارم جهان قرار گرفتند .
 
47 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال تیم تهران در برابر تیم اسلاویاپراک‌ چک واسلواکی‌ قرار گرفت این مسابقه به داوری موزون‌ و با حضور 17 هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه برگزار شد. تیم تهرانم موفق شد با نتیجه 2 بر یک تیم اسلاویا پراک را شکست دهد. گل‌های این مسابقه را غلام وفا خواه در دقیقه 53 و جلال طالبی در دقیقه 80 برای تیم تهران و هامار در دقیقه 23برای تیم اسلاویا پراک زد. در تیم تهران عزیز اصلی، مهراب شاهرخی، حبیبی، عرب، گودرزی، اسماعیلی، طالبی، بهزادی، وفاخواه و شرقی حضور داشتند.
 
43سال پیش در چنین روزی محمد علی بوکسور سیاه پوست و مسلمان آمریکایی در ورزشگاه اشپورت آلف شهر زوریخ سوئیس برابر یورگن بلین بوکسور آلمانی به پیروزی رسید. محمد علی 2دقیقه پس از آ‌غاز دور هشتم مسابقه موفق شد حریف آلمانی خود را ضربه فنی کند. این مسابقه برای کمک به مستمندان جهان برگزار شد.

در سال 1963 در چنین روزی مسابقه نهایی پنجاه و دومین رقابت‌های تنیس جام دیویز در شه ر آدلاید  استرالیا به پایان رسید. در مجموع 5بازی این مرحله آمریکا 3 بر 2 استرالیا را شکست داد.
 
در سال 1966 در چنین روزی استفانو ارانیو بازیکن اسبق خط میانی تیم ملی فوتبال در شهر جنوا متولد شد. وی  که  هم اکنون سرمربی تیم جوانان آث میلانم است، سابقه بازی در تیم‌های گوناگونی را دارد. استفانو ارانیو طی سال‌های 1990 تا 1997 در 20بازی برای تیم ملی ایتالییی، 3 گل زد. وی با رای هواداران دربی کانتی به عنوان یکی از 11بازیکن برتر تاریخ این باشگاه معرفی شد.
 
در سال 1374 در چنین روزی دیدار برگشت تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب دور برگشت رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های ای ران جام آزادگان در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد. این  بازی  که با حضور نزدیک به یک صد هزار تماشاگر برگزار شد بات وی بدون گل به پایان رسید.

در سال 1374 در چنین روزی تیم فوتبال سایپا ایران در مسابقه رده بندی رقابت‌های جام قهرمانی باشگاه های آسیا تیم بانک تایلند با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد و به مقام چهارم این مسابقات بسنده کرد. در این مسابقه که در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض عربستان انجام شد مهدی فنویی زاده گلزن تیم سایپا بود در مسابقه نهایی این  رقابت‌ها تیم کره جنوبی با تک گل لیتاهونگ‌ که در دقیقه 110 بازی به ثمر رسید النصر عربستان را شکست داد اولین بار به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا رسید.
 
در سال 1380 در چنین روزی دیدار پایانی رقابتهای والیبال جام حذفی باشگاه های تهران بین تیم های صنام و پیکان در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد در این بازی صنام سه بر صفر برنده شد و مقام قهرمانی  این مسابقه را به خود اختصاص داد.
 
در سال 1390 در چنین روزی اسماعیل زرافشان عکاس با سابقه نشریه کیهان ورزشی دیده از جهان فرو بست.

انتهای پیام/
برچسب ها: باشگاه ، مسابقه ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار