متأسفانه در جامعه شهری پزشک زمان کافی برای برقراری ارتباط با بیمار را ندارد، به همین دلیل مشکلات بیمار به خوبی و به نحو شایسته برطرف نمی‌شود.

محمد مهدی لطیفی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: توزیع پزشکان در مناطق مختلف کشور و در شهر‌ها و روستا‌ها به طور مناسب صورت نگرفته و در واقع پزشک به نحو غیرمنطقی و غیرعادلانه توزیع شده است. 

وی گفت: در شهرهای بزرگی نظیر تهران سرانه پزشک به بیمار بسیار بیشتر از روستا‌ها و شهرهای کوچکی است و حتی در برخی از تخصص‌ها، پزشک بیش از میزان مورد نیاز حضور دارد. 

لطیفی با بیان اینکه البته در مناطقی که پزشک به اندازه کافی وجود دارد مشکلات دیگری نظیر ارتباط نامناسب پزشک و بیمار بسیار نمایان است، تأکید کرد: متأسفانه در جامعه شهری پزشک زمان کافی برای برقراری ارتباط با بیمار را ندارد، به همین دلیل مشکلات بیمار به خوبی و به نحو شایسته برطرف نمی‌شود. 

وی یادآور شد: اغلب پزشکان مجبورند که در طی روز تعداد زیادی بیمار را ببینند که این عامل علاوه بر اینکه دقت پزشک را پایین می‌‌آورد، موجب می‌شود که پزشک و بیمار کمتر از حد معمول باهم ارتباط داشته باشند و در نتیجه اثربخشی اقدامات پزشکی تا حدودی کاهش یافته و بسیاری از مشکلات بیمار به درستی شناخته و برطرف نشود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار