زالی با بیان اینکه در بحث‌های شالوده ریزی تغییرات الگوی زندگی با تغییرات حیرت انگیز و شگفت آور سیمای زندگی و مرگ در جامعه ایران مواجه هستیم، گفت: ایجاد فرآیندهای مثبت، طراحی نشریاتی که به حوزه تعالی سلامت کمک می‌کنند و ترویج سبک نوین درست زندگی، بخش بزرگی از رسالت مطبوعات است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا زالی در مراسم بزرگداشت دکتر حسین ملک افضلی ابراز داشت: در شرایطی که بیش از هر زمان، جامعه ایرانی نیازمند ارتقای سطح سواد سلامت خود است، وجود مطبوعات و کارهای بزرگ فرهنگی در خور تحسین و احترام است.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری اعتنا به فرآیندهای پیشگیری در حوزه سلامت کشور حائز اهمیت است، اظهارداشت: تغییرات شگفت آور حوزه سلامت در جامعه ایرانی به گونه‌ای در حال شتاب است که اگر امروز تصلیح افکار عمومی جامعه را با روش‌های نوین پییشگیری و تغییرات الگوی زندگی به عنوان راهبرد اساسی در دستور کار خود قرار ندهیم، در آینده نه چندان دور چالش‌های فراسوی عرصه سلامت با  می‌تواند موجب ابتر ماندن تمام تلاش‌ها در حوزه سلامت شود.

زالی با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر لازم است که در حوزه ارتقای سطح سواد سلامت مردم به مراجع اصلی، مبتنی بر شواهد، متغن و بهره جستن از اتغان علمی و دوری جستن از هیجانات رسانه‌ای بهره ببریم، گفت: در این صورت می توان با آموزش درست و صحیح به مردم، پاسخگو باشیم و وجود مراجع و ماخذهایی که اصالت و اتغان علمی آن‌ها اثبات شده و شالوده های علمی بر آن مترتب باشد، کاری بزرگ است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی رجوع به اصل خود مراقبتی و ترویج آن در شئونات زندگی آحاد شهروندان ایرانی را ضروری دانست و گفت: تحقق این امر بزرگترین راهبردی است که می‌تواند ما را به رهیافت‌های حوزه سلامت و ارتقای عمومی جامعه رهنمون شود.

وی با اشاره به ویژگی همگامی دکتر ملک افضلی، افزود: هر کسی که ذی مدخل در عرصه سلامت است، باید بتواند با مکانیسم علمی و حرفه‌ای کار را به سرانجام برساند و در ادوار مختلف با تغییرات نظام سلامت، تاکتیک‌های مناسب علمی، حرفه‌ای و عملیاتی، از ذهن پر توان دکتر ملک افضلی از قالب‌های مختلف تراوش کرد که امروز ماحصل آن را شاهد هستیم.

زالی ابراز داشت: بخش بزرگی از دستاوردهای امروز کشور ما در منطقه مدیترانه شرقی و آسیای جنوب غربی در حوزه بهداشت و درمان، رهین تلاش‌های آغازین دکتر ملک افضلی است. شجاعت حرفه‌ای ایشان تا کنون، دستاوردهای ارزنده ای را برای سلامت جمهوری اسلامی به بار آورده که در خور تحسین و توجه است.

وی اضافه کرد: مردم دوستی، میهن دوستی، توجه به ظرفیت‌های سرشار و مشحون داخل کشور، استفاده از ظرفیت‌های متفاوت، سخت کوشی و فرماندهی میدانی در حوزه بهداشت و سلامت، از ویژگی‌هایی است که امروز دکتر ملک افضلی را به یک چهره بسیار ارزنده و بی بدیل در عرصه سلامت تبدیل کرده است.

 رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پایان تاکید کرد: صیانت از چنین دستاوردهای بسیار ارزنده، بسیار سخت‌تر از انشای چنین دستاوردهایی است و امید است تمام همگنانی که در مسیر دکتر ملک افضلی گام می‌نهند، کماکان مسئولیت پذیری، تعهد اجتماعی و سیاسی عمیق ایشان را سرلوحه خود قراردهند.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.