سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوعی نگاه وجود دارد مبنی براینکه نمی‌خواهند به سوابق نویسنده و انتشارات توجه کنند، گفت: این نوع نگاه بیهوده است و مسلما این سیاست دچار مشکل خواهد شد.

"سیدعلی طاهری" سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اعطای مجوز به انتشارات "امید ایرانیان" توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امروز در این وزارتخانه نوعی نگاه وجود دارد مبنی براینکه ما نگاه نمی‌کنیم به نویسنده و سوابق وی بلکه ما به محتوای کتابی که قرار است منتشر شود، چشم دوخته‌ایم.

نماینده گرگان و آق‌قلا با تاکید براینکه متاسفانه این نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز به تجدیدنظر دارد، تصریح کرد: زمانی که تالیفات گذشته شخص و یا انتشاراتی نشان داده که در چه مسیری قرار دارد، دیگر این نوع نگاه بیهوده است که بخواهیم بعد از انتشار کتاب تصمیم‌گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه نباید هزینه بیت‌المال را برای نشر چنین انتشاراتی و یا اشخاصی هدر دهیم، افزود: مسلما این سیاست دچار مشکل خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: مسلما این موضوع را در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار خواهیم داد و متعاقبا نظر کمیسیون را اعلام می‌کنیم.

گفتنی است؛ روز گذشته (6 دی ماه) خبری منتشر شد مبنی براینکه انتشارات امید ایرانیان مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و این در حالی است که "جمیله کدیور" این تمدید را مدیون حمایت‌های علی جنتی می‌داند و تشکر خود را از طریق فیس‌بوک بابت اینکه پس از چند سال وقفه در کار این انتشارات اکنون مجوزش دوباره صادر شده از وی اعلام کرد.

لازم به ذکر است که علی جنتی نیز در پیامی ذیل مطلب جمیله کدیور در فیس‌بوک نوشت که خوشحالم مجددا به صحنه نشر بازگشتید. آنچه انجام شد صرفا براساس وظیفه قانونی بود که برعهده این وزارتخانه گذاشته شده است.

اما نکته‌ای که در پاسخ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز به کمی تامل دارد این است که انتشارات امید ایرانیان ناشر آثار عطاء‌الله مهاجرانی همسر جمیله کدیور بوده که مدتی غیرفعال شده بود و عملکرد و فعالیت این اشخاص در فتنه 88 نیازی به بازگویی و تکرار ندارد!!

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار