آغاز پخش مجموعه «فرزندان آفتاب»

مجموعه انیمیشنی «فرزندان آفتاب» از امروز پخش خواهد شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا؛ پس از رونمایی از فاز دوم مجموعه 54 قسمتی فرزندان آفتاب در هفته گذشته، پخش این مجموعه پویانمایی از شبکه پویا آغاز شد.

مجموعه «فرزندان آفتاب» محصول مشترک مرکز پویا نمایی صبا و بنیاد فر هنگی روایت است که در فرآیند تولید آن در قالب چهار فصل 26 قسمتی تعریف شده است.

مجموعه فرزندان آفتاب از جمله تولیدات پویانمایی موفق ایرانی در جذب مخاطب و داستان پردازی به شمار می‌رود.

پیشتر نیز علی نوری اسکویی تهیه کننده «فرزندان آفتاب» در گفتگو با روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا، علت موفقیت این مجموعه را در توجه آن به ذائقه مخاطب عام خلاصه کرده و اظهار داشته بود: فکر می کنم مخاطب عام تلویزیون و بخصوص کودکان نکاتی را بیشتر مورد اهمیت قرار می دهند که گاهی برای هنرمندان فیلم ساز و سینما گران خیلی دارای اهمیت نیست و به نوعی از آن غفلت می کنند. برای مثال برای فیلم سازان انیمیشن تجربه های گرافیکی نو و حتی بعضاً حرکت به سمت هنرهای تجریدی همیشه جذاب و دلپذیر است، استفاده از ساختارهای داستانی پیچیده نگاه های مینیمال و ... نیز برای نویسندگان، اما مخاطب عام دنبال چیز دیگری است که برای او جذاب تر است داستان هایی که به صورتی ساده اما دارای اصول فنی مبتنی بر مخاطب شناسی به روایت هایی قابل لمس از جهان پیرامون مخاطب یا تخیلی قابل انتظار برای مخاطب می پردازند، امکان نزدیک شدن مخاطب به اثر را فراهم می نماید و تعمیق و غرق شدن مخاطب در دنیای ایجاد شده توسط اثر هنری را در پی خواهد داشت.

وی افزود: استفاده از گرافیک مناسب و قابل فهم برای کودک نیز در این مهم موثر است لذا استفاده از فضاهای داستانی که برای مخاطب آشنا هستند مثل جغرافیای مورد شناخت او تاریخ معاصر و نکاتی  از این قبیل که امکان ایجاد همزاد پنداری و به تبع آن تاثیر گذاری را در مخاطب افزایش می دهند، اتفاقاً می تواند بسیار کارگشا باشد. البته اگر به شیوه ای علمی و درست مورد استفاده قرار گیرند، فضای داستانی انقلاب اسلامی ایران با آن همه شور و هیجان می تواند یکی از بهترین بسترها برای روایتی جذاب باشد.

علی احمدی و مسعود حمزه ای به عنوان کارگردان در تولید این مجموعه پویانمایی حضور داشته اند.

علاقمندان به تماشای این مجموعه ی جذاب ایرانی می توانند هر شب ساعت 19 و 20 دقیقه شاهد پخش قسمت های جدید «فرزندان آفتاب» از شبکه پویا باشند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
عالیه خدا قوت
آخرین اخبار