وزارت خارجه چین و استرالیا برای انجام عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید شده ایرآسیا اعلام آمادگی کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد که چین برای فرستادن هواپیما و کشتی های کمکی به منظور جستجوی هواپیمای شرکت ایر آسیا که روز گذشته درجریان پرواز از شهر "سورابایا" اندونزی راهی سنگاپور بود، اعلام آمادگی کرده است.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای امروز اعلام کرد: طرف چینی به اندونزی اعلام کرده است که آمادگی دارد تا هواپیما و کشتی هایی بطور فوری به منظور شرکت در عملیات جستجو و نجات بفرستد و بزودی نیز کمک های دیگری طبق نیازهای اندونزی خواهد فرستاد.

 در همین حال مقامات استرالیا روز دوشنبه از پیوستن یک هواپیمای نظامی استرالیایی به عملیات جستجو برای هواپیمای ناپدید شده خبر دادند.

"جولی بیشاپ "وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد:" در این مقطع، باید بر یافتن این هواپیما متمرکز شویم. در این مرحله تنها امیدواریم برخی از مسافران و خدمه را بتوانیم نجات دهیم."

" مارک بینسکین" وزیر دفاع استرالیا نیز اعلام کرد خدمه هواپیمای اعزام شده در زمینه عملیات جستجو و نجات تخصص دارند. او گفت:" این هواپیما قابلیت های خوبی در زمینه جستجو و نجات دارد و از رادار جستجوی دریایی و حسگرهای مادون قرمز برخوردار است."

انتهای پیام/

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار