در حال حاضر مشکلات مدیریتی فراوانی به ویژه در سطح بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد و برطرف شدن مشکلات بخش سلامت در گرو حل این مشکلات مدیریتی است.

حسین مهدوی نیا دانشیار دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با وجود اقدامات بسیار خوبی که تاکنون در زمینه حل مشکلات سلامت گرفته شده است، اما همچنان اغلب مشکلات این حوزه به قوت خود باقی است. 

وی گفت: در یک بررسی و نگاه کلی می‌توان گفت که اغلب مشکلات حوزه بهداشت و درمان، ناشی از وجود مشکلات ساختاری و مدیریتی قابل توجه در این حوزه است. 

مهدوی‌نیا تاکید کرد: در حال حاضر مشکلات مدیریتی فراوانی به ویژه در سطح بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد و برطرف شدن مشکلات بخش سلامت در گرو حل این مشکلات مدیریتی است. 

وی با اشاره به اینکه نقص‌های مدیریتی موجب شده که از نیروی انسانی و منابع و منابع مادی به درستی استفاده نشود، یادآور شد: در بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی امکانات و تجهیزات و منابع فیزیکی هدر می‌رود و نیروهای انسانی در پست‌ها و شغل‌های مرتبط خود که تخصص لازم برای آن را دارند، حضور دارند. 

مهدوی نیا خاطر نشان کرد: اتلاف نیروهای انسانی و منابع و امکانات در سطح کلان و خرد حوزه بهداشت و درمان، موجب افزایش هزینه‌های مردم و دولت خواهد شد که برای مقابله با آن اصلاح ساختارهای مدیریتی بسیار ضروری است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار