دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک خبر داد

تشکیل شوراهای هماهنگی متناظر در استان‌های کشور

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، از ایجاد شوراهای هماهنگی کنوانسیون حقوق کودک متناظر، در تمامی استان‌های کشور، در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «مظفر الوندی» دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی این مرجع که با حضور وزیر دادگستری، نمایندگان وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نیز سازمان‌های مردم نهاد عضو این شورا برگزار شد، از نهایی شدن سند ملی حقوق کودک تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم با بررسی‌ها و جمع بندی نهایی با دستگاه‌ها و سازمان‌ها، این سند تا پایان امسال نهایی شده و به عنوان یک مجموعه قانونی مورد بهره برداری قرار گیرد.

الوندی همچنین در خصوص بانک جامع اطلاعاتی کودکان توضیح داد: این سامانه در مرحله آزمایشی قرار داشته و تمامی اعضای شورای می‌توانند با ورود به این سامانه، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را ارایه کنند تا بزودی شاهد توسعه و تکمیل این سامانه باشیم.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تنها در پایتخت تمرکز داشته و به منظور بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها در کشور نیاز داریم تا استان‌ها را نیز در این شورا مداخله دهیم تصریح کرد: این موضوع بصورت رسمی با معاون اول رییس جمهور مطرح و مقرر گردید تا پایان سال جاری بتوانیم شوراهای متناظر را در استان‌های کشور فعال نموده و از این طریق شاهد ارتقاء عملکرد این شورا خواهیم بود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک همچنین در رابطه با جایگاه حقوق کودک در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در جلسات و مکاتبات با دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به دنبال ایجاد یک بسته قانونی تاثیر گذار در برنامه ششم توسعه هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار