نایب رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران گفت: با وجود آنکه در قانون برنامه پنجم در ماده 163 بند ه به تقویت ورود کامیون‌هایی با عمر 3 سال اشاره شده، متاسفانه آن طور که باید در محدوده زمانی مشخص کارهای مربوط به اجازه ورود یا قوانین و یا آیین‌نامه‌های مربوط به ‌آن انجام نشده است.

سیده فاطمه مقیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات حمل و نقل در کشور گفت: یکسری از مشکلات حمل و نقل مربوط به قوانین است که امیدواریم که در برنامه توسعه ششم به سمت حل و فصل شدن پیش برود.

وی افزود: شرایط زیرساختی در بخش حمل و نقل از دیگر مشکلات است که به عنوان مثال می‌توان به بحث جاده‌ها و ناوگان حمل ونقل اشاره کرد، البته در طول چند سال گذشته آزادراه‌ها و بزرگراه‌های زیادی ساخته شده است ولی با توجه به افزایش جمعیت و گسترده شدن شهرها و همچنین اضافه شدن وسایل تردد قطعا به جاده‌های بیشتر و شرایط مهندسی شده نیاز است.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران تصریح کرد: در کشور ما ابزارهای حمل و نقل نیز دچار مشکل است؛ به عنوان مثال عمر متوسط کامیون‌های ما 19 سال است و در بخش میزان مصرف با توجه به هزینه‌های سوخت در دنیا مشکلات عدیده‌ای وجود دارد.

به گفته عضو هیات هیئت رییسه انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران، در قانون برنامه پنجم در ماده 163 بند ه، به تقویت ورود کامیون‌های با عمر 3 سال اشاره شده که متاسفانه آن طور که باید در محدوده زمانی مشخص کارهای مربوط به اجازه ورود یا قوانین و یا آیین‌نامه‌های مربوط به ‌آن انجام نشده است.

مقیمی تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل ما نیاز به جوان شدن و بازسازی و نوسازی دارد.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران با اشاره به انتظارات بخش خصوصی از دولت گفت: مجوز ورود کامیون به عنوان ابزارهای مورد نیاز در تسهیل حمل و نقل می‌تواند کمک کند و نوسازی و بازسازی کامیون را به دنبال داشته باشد و مسئله مهمتر این است که با واردات کامیون‌های استاندارد قطعا آلودگی محیط زیست کاهش می‌یابد.

مقیمی در ادامه به بحث مربوط به قانون قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این موضوع در دفتر حقوقی ریاست جمهوری در حال بررسی است و امیدواریم که تغییرات مثبتی در جهت تسهیلات در بخش ترانزیت فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مقیمی ، ناوگان ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار