ظاهرا الگوریتمی که فیس بوک برای انتخاب عکس های مختلف در نظر گرفته به اندازه کافی فکر شده نبوده و همین مساله باعث شده که خاطرات بد در کنار خاطرات خوب در معرض دید کاربران قرار بگیرد. برخی کاربران نسبت به این مساله در دیگر شبکه های اجتماعی واکنش منفی نشان داده اند و از جمله به خاطر نمایش خاطرات بد خود که در آستانه کریسمس متاثرشان کرده به فیس بوک اعتراض کردهاند.
کارشناسان معتقدند فیس بوک باید به جای توجه به میزان اظهارنظرها و لایک ها به محتوای پست ها توجه می کرد تا مطالب ناراحت کننده را مجددا در معرض دید کاربران قرار ندهد.