رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: گفتمان سازی جدید در حوزه آموزش و پرورش از ضرورت امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در محل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز(یکشنبه) برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر نیاز به گفتمان سازی جدید در حوزه آموزش کشور وجود دارد که با توجه به اهمیت بحث آموزش‌های مهارتی باید این بخش در حوزه‌های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات آموزشی و آموزش فنی و حرفه‌ای مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تایید طرحی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شورای عالی اشتغال تصریح کرد: دو طرح در شورای عالی اشتغال مورد تایید قرار گرفته که یکی از آنها در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای است و در آن سهم بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد به صورت ویژه دیده شده است.

پرند با تاکید بر ضرورت مکتوب شدن حاصل پژوهش‌ها و تجربیات حوزه مهارت کشور اظهار داشت: باید به سمت حرکت کنیم که نسبت به انتشار حاصل پژوهش‌ها و تجربیات محققان عرصه مهارت اقدام تا این آثار به صورت کتاب و مقاله درآید چرا که در حال حاضر در کشور فقط یک فصلنامه در این خصوص قرار دارد که مسائل مربوط به مهارت‌آموزی در آن چاپ می‌شود و بسیاری از پژوهشگران نیز از آن بی‌اطلاع هستند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری سمینارها و همایش‌ها در این حوزه گفت: باید فضای جدیدی در حوزه برگزاری همایش‌ها و جشنواره ها ایجادشود تا افراد زیادی وارد عرصه شوند و شاهد برپایی جشنواره‌هایی با بار علمی بالا باشیم.

وی در خصوص بحث فناوری نیز افزود: آنچه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را از دانشگاه‌ها متمایز می‌کند بحث فناوری است و منظور از تنها فناوری اطلاعات نیست و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این خصوص از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

پرند ادامه داد: مکانیزمی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وجود نداشته تا اختراعات و نوآوری‌های حوزه مهارت را به سمت تجاری سازی سوق دهد که در این راستا در حوزه معاونت علوم و فناوری سازمان بحث نوآوری به عنوان یکی از سرفصل‌ها قرار گرفته است که در این راستا کریدور تجاری سازی باید به سمتی برود که نوآوری را به محصول تبدیل و سپس تجاری سازی کند.

وی گفت: با توجه به فضای مطلوبی که در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه فناوری وجود دارد باید فضای مناسبی فراهم شود تا این حوزه هر چه بهتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

پرند افزود: ترکیبی از مراکز رشد، خلاقیت‌ و نوآوری، می‌تواند در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد شود که همسو با آن بحث آموز‌ش، تولید ، بازاریابی و فروش نیز دنبال شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به مشکلاتی که در بحث مشاوره و هدایت شغلی در کشور وجود دارد خاطر نشان کرد: در بحث برگزاری آزمون‌های استخدامی و در بحث کاریابی‌ها با مشکل مشاوره و هدایت شغلی و حرکت به سمت نیازهای بازار کار مواجه هستیم که در این خصوص سیستم مشاوره برای مهارت‌آموزان طراحی شده است که در صورت عملکرد آن شاهد ایجاد فضای جدیدی خواهیم بود که صلاحیت حرفه‌ای را نیز مورد پیگیری قرار می‌دهد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.