شما نبايد در زمان عصبانيت شوهرتان، به هيچ وجه غر بزنيد زيرا نتيجه اي جز بدتر شدن شرايط ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ با شوهرتان طوري رفتار کنيد که با شما احساس راحتي کند. اگر ديديد شوهرتان عصباني است، او را مدتي تنها بگذاريد. اگر فکر مي کنيد که مسئله خاصي باعث عصبانيت همسرتان مي شود، از طرح آن موضوعات و قرار گرفتن در آن شرايط اجتناب کنيد.

شما نبايد در زمان عصبانيت شوهرتان، به هيچ وجه غر بزنيد زيرا نتيجه اي جز بدتر شدن شرايط ندارد. با محبت از او بخواهيد آرام تر باشد و با عصبانيت خود، باعث کم شدن محبت تان نشود. به او بگوييد که چه قدر دوستش داريد. رعايت نکات زير به شما در راهي که در پيش داريد، کمک مي کند.




ذهنيت منفي به شوهرتان نداشته باشيد

دقت کنيد در چه زمان و در رابطه با چه موضوعي همسرتان خشمگين مي شود و تلاش کنيد زمان ديگر و طريقه بيان متفاوت تري را جايگزين کنيد. در هنگام عصبانيت شوهرتان از ادامه دادن و بحث کردن بپرهيزيد. همچنين از مسخره کردن و گفتن سخنان طعنه‌آميز و دو پهلو، رفتارهايى مانند متلک، تحقير و به رخ کشيدن ديگران که موجب افزايش مقاومت هاى روانى در طرف مقابل ميشود، بپرهيزيد. از زدن برچسب هاى ناگوار و نامطلوب مانند بدقول، شلخته، کله شق، يک دنده، لجباز و خودخواه به شوهرتان پرهيز کنيد چراکه باعث شکل گيري ذهنيت منفي نسبت به شوهرتان در ذهن تان مي شود و ممکن است همه توصيه هاي شوهرتان را نوعي سرزنش تصور کنيد.

علاقه تان را ابراز و اثبات کنيد

به شوهرتان ابراز محبت کنيد و در عمل هم علاقه تان را به او ثابت کنيد. سعي کنيد فهرستي از قابليت ها و صفات مثبت همسر خود را بنويسيد و در ارتباطاتي که با او داريد از صفات برجسته و مثبت او تعريف کنيد و از اين طريق فضاي گفت و گوهاي تان را به فضايي گرم و صميمي و آکنده از روحيه مثبت تبديل کنيد. جهت ايجاد تفاهم با همسرتان از هنر خوب شنيدن و خوب گوش دادن استفاده کنيد و به دقت به گفتار او توجه کنيد، کلامش را قطع نکنيد و اجازه دهيد که مطالب خود را به طور کامل بيان کند.

برچسب ها: مشاوره ، روانشناسی ، همسر ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.