نماینده پارلمان عراق با تأکید بر عدم جدیت ائتلاف بین‌المللی در حملات خود علیه مواضع داعش تاکید کرد که تروریست‌های داعش همچنان در حال دریافت کمک‌های تسلیحاتی از سوی هواپیماهایی ناشناس هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"نهله الهبابی" نماینده استان نینوا در مجلس عراق  با افشای نقش منفی ائتلاف بین‌المللی در جنگ علیه داعش گفت: ائتلاف بین‌المللی در حملات هوایی خود علیه تروریست‌های داعش هیچ جدیتی ندارد و حتی به دنبال دور کردن بسیج مردمی از صحنه نبرد با تکفیری‌ها در عراق است تا بدین ترتیب قضیه داعش در عراق در آینده‌ای نزدیک فیصله پیدا نکند.
 
وی افزود: تروریست‌های داعش همچنان توسط جنگنده‌هایی که هویتش در عراق، سوریه مشخص نیست کمک‌هایی را دریافت می کنند.
 
نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: حمله داعش به نینوا موجب آوارگی هزاران تن از ترکمان‌ها و دیگر شهروندان عراقی از تلعفر، الرشیدیه، قرقوی و دیگر مناطق ترکمان نشین شد و این علاوه بر آوارگی هزاران تن از موصل و شهرهای دیگر نینوا است.
 
چچنی‌ها و افغانیها در خانه‌های شیعیان آواره موصل و تلعفر سکونت دارند
 
وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰ خانواده چچنی و افغان در خانه‌های ترکمان‌های شیعه در تلعفر و موصل که به دیگر مناطق عراق آواره شدند سکونت دارند که از جمله بهترین خانه‌ها در بهترین نقطه شهرهای موصل و تلعفر نیز محسوب می‌شود.
 
الهبابی گفت: همه شیعیان و نود درصد از اهل تسنن نینوا با حمله داعش آواره شدند و تنها اندک جمعیت 10 درصدی با داعشی‌ها همراه شدند که قبل از سقوط نینوا هم حامی تروریست‌ها بودند اما بیش‌تر قربانیان حملات داعش به نینوا ترکمان‌ها بودند.
 
الهبابی تاکید کرد: حملات ائتلاف تنها در مناطقی که نیروهای پیشمرگه حضور دارند دقیق انجام می‌شود اما در دیگر مناطق حملات دقیقی صورت نمی گیرد.
 
نماینده استان نینوا در مجلس عراق ضمن درخواست از نیروهای ائتلاف خواست برای سرکوب جدی تروریسم گفت:ائتلاف بین المللی هر هفته به طور متوسط 10 حمله علیه مواضع داعش انجام می دهد که نتیجه‌ای هم در پی ندارد اما اگر ائتلاف حملات خود را با چهار هواپیما در داخل استان انجام می‌داد به گونه‌ای که دو فروند هواپیما مرزهای نینوا را کنترل می‌کردند تروریست‌های داعش یک هفته هم دوام نمی‌آوردند.
 
ائتلاف بین‌المللی بسیج مردمی را در تلعفر به عقب راند
 
وی همچنین گفت: نیروهای بسیج مردمی در تلعفر تا بیست و پنج کیلومتری تلعفر رسیدند اما نیروهای ائتلاف به آنها دستور دادند که تا منطقه سنجار عقب‌نشینی کنند و حتی در منطقه القبک نزدیک تلعفر هم نیروهای بسیج مردمی به دستور ائتلاف عقب‌نشینی کردند.
 
نماینده پارلمان عراق با تاکید بر اینکه هواپیماهایی به تروریست‌های داعش در تلعفر سلاح و تجهیزات می‌دهند، گفت: این امر موجب تداوم تروریسم می‌شود و تروریست ها از منطقه مشترک اشغالی بین عراق، سوریه و ترکیه برای دریافت کمک‌ها از هواپیماهای ناشناس استفاده می‌کنند.
 انتهای پیام/ ض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.