سخنگوی حزب جمعیت علمای پاکستان گفت: زمان آن رسیده که مردم پاکستان از افراط گرا‌ها برائت بجویند و با بیرون کردن آنها از مساجد و مدارس به جنگ فرقه‌ای در کشور پایان دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،علامه حیدر علوی سخنگوی حزب جمعیت علمای اسلام در ایالت پنجاب پاکستان اظهار داشت: آزادی یا تخفیف در مجازات تروریست‌ها به معنای خیانت به کسانی است که شبه‌نظامیان در حادثه پیشاور و سایر موارد خون آنها را پایمال کردند.
 
وی افزود: تروریست‌ها باید با کمک دادگاه‌های نظامی در اسرع وقت به دار مجازات آویخته شوند تا در آینده کسی جرأت نکند چنین جنایت‌هایی را مرتکب شود.
 
سخنگوی حزب جمعیت علمای اسلام بیان کرد: افرادی مانند مولانا عبد‌العزیز امام جماعت مسجد لعل باید به هر چه زودتر به عنوان خائن دستگیر و مجازات شوند.
 
علامه علوی تأکید کرد: حامیان تروریست‌ها به اندازه آنها در کشتن افراد بی‌گناه مقصر هستند بنابراین مردم خواهان مجازات این افراد هستند تا درس عبرتی برای بقیه شوند.
 
وی افزود: نظام تعلیمی برخی مدارس دینی پاکستان درست نیست و طلبه‌ها برای افراط‌گرایی و نفرت از دیگر فرق آموزش می‌بینند.
 
علامه حیدر علوی تصریح کرد: افرادی که در قبال عملیات انتحاری وعده نعمت‌های بهشتی به آنها داده شده است مانند بمب متحرک در بین مردم هستند.
 
سخنگوی حزب جمعیت علمای اسلام بیان کرد: حتی اگر افرادی که برای افراط‌گرایی تحت آموزش قرار می‌گیرند، دست به عملیات انتحاری نزنند باز هم افکار آنها موجب نفرت مسلمانان از یکدیگر می‌شود و این امر کمتر از یک عملیات انتحاری نیست.
 
وی افزود: باید بدون امتیاز علیه تمام مدرسه‌های دینی که آموزش افراط گرایی می‌دهند وارد عمل شویم تا بتوانیم پاکستان را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنیم.
 
علامه حیدر علوی اظهار داشت: نقاب از چهره مخالفان تشکیل پاکستان که در صدد فروپاشی این کشور هستند برداشته شده و این افراد دیگر نمی‌توانند به بهانه اسلام و جهاد به کشتار مردم ادامه دهند.
 
سخنگوی حزب جمعیت علمای اسلام اذعان کرد: همین افراط گراها بودند که رهبر پاکستان قائد اعظم (محمد علی جناح) را کافر اعظم دانستند و اماکن مقدس از جمله مساجد و حسینیه ها را هدف حملات تروریستی خود قرار دادند.
 
علامه حید علوی تأکید کرد: زمان آن رسیده که مردم پاکستان از افراط گرا‌ها برائت بجویند و با بیرون کردن آنها از مساجد و مدارس دینی به جنگ فرقه‌ای در کشور پایان دهند.
 
وی افزود: امکان ندارد که حزب حاکم و ارتش از وجود مدارس دینی که آموزش افراط‌گرایی می‌دهند بی‌اطلاع باشند بنابراین بهتر است دولت در این زمینه با مردم صادق باشد و به کمک آنها برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم وارد عمل شود.
 انتهای پیام/ ض
منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار