مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین گفت : بیشتر اراضی و باغات پسته در استان و رفسنجان بدون سند هستند که افراد میتوانند با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک اراضی بالای 7.5 هکتار را سنددار کنند و افرادی هم که زیر 2.5 هکتار زمین دارند می توانند برای جلوگیری از خرد شدن، چند نفر به صورت شراکتی سند مشاعی دریافت نمایند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان رضا طالبی زاده در نشست با اصحاب رسانه در رفسنجان طرح کاداستر را از طرح ‌های جامع و کامل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای احقاق حقوق اصلی مالکیت‌های حقیقی و حقوقی دانست و اظهار کرد : این طرح نقش به ‌سزایی در کاهش و یا توقف پدیده شوم زمین‌خواری دارد که قرار است در سال 94 به اجرا درآید.

وی افزود : نظام قبلی و سیستم دستنویسی سازمان ثبت اسناد و املاک که با عوارض طبیعی و دخالت ‌های فردی در مالکیت ‌ها آسیب‌پذیر است با اجرای ثبت نوین مالکیت‌ها از طریق کاداستر سهم مهمی در کاهش تخلفات و دعاوی می‌یابد.

طالبی زاده اضافه کرد : در استان کرمان از ابتدای سال جاری تا کنون 784شرکت به ثبت رسیده، 55 هزار و 346 سند در همه زمینه ها صادر شده و 294 میلیارد و 627 میلیون ریال مطالبات بانکی در استان از طریق این اداره انجام شده است.

مدیرثبت اسناد واملاک استان کرمان آمار ثبت ازدواج و طلاق در استان کرمان طی 9 ماه ابتدای امسال را به ترتیب 3 هزار و 583 فقره ازدواج و 799 طلاق برشمرد و افزود : در شهرستان رفسنجان نیز در این مدت هزار و 809 فقره ازدواج و 372 فقره طلاق انجام شده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: باغات ، پسته ، سند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.