رییس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: برنامه‌ای برای تغییر قانون نظام مهندسی ندارم و تا چند سال آینده آیین‌نامه‌های موجود در این قانون را اجرا خواهیم کرد.

اکبر ترکان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه میزان صدور پروانه در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: همین موضوع حاکی از رونق بازار مسکن در کشور است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر سازمان مهندسی کشور هیچ برنامه‌ جدیدی در دست ندارد و تا 10 سال آینده نیز برنامه‌ جدیدی نخواهد داشت. ما سعی خواهیم کرد طبق قانون حرکت کنیم و برنامه‌هایی که در قانون وجود دارد را به نحو احسن ادامه دهیم.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: قانون نظام مهندسی کشور بسیار کامل است ولی متاسفانه مهندسان و مشاوران کشور این برنامه‌ را به طور کامل اجرا نمی‌کنند و همین موضوع باعث عدم پیشرفت در حوزه ساخت و ساز شده است.  

ترکان در ادامه تصریح کرد: هنوز بخش‌های زیادی از قانون اجرا نشده و نظام مهندسی باید هر چه سریع‌تر این برنامه‌ها را ادامه دهد.

وی خاطر نشان کرد: در قانون نظام مهندسی آیین‌نامه‌ها و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که باید به دنبال آنها برویم.

وی در خصوص شناسنامه فنی و ملکی ساختمان گفت: این شناسنامه طبق قانون باید در بخش ساخت و ساز اجرا شود و در صورت عدم اجرای آن تخلف محسوب می‌شود.

ترکان در ادامه خاطر نشان کرد: شناسنامه در حکم ماهیت یک ملک به شمار می‌رود و نقش موثری در پیشرفت ساخت و ساز کشور دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مشاور ، مسکن ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۲۶ ۰۶ دی ۱۳۹۳
ترکان جان جلوی امضا فروشی رو بگیر
United States of America
مصطفی
۱۸:۵۹ ۰۶ دی ۱۳۹۳
شما ابلاغ کنید مگر میتوانند اجرا نکنند
آخرین اخبار