دبیر کل جمعیت ایثارگران گفت: اصل رویکرد ما وحدت میان نیروهای انقلابی است و نسبت به آن تمام تلاش‌های لازم را خواهیم کرد و در این مسئله به یک گروه مشخص منحصر نمی‌شویم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حسین فدایی" دبیرکل جمعیت ایثارگران در نشست خبری خود با بیان این که وحدت یک مقوله منطقی و عقلانی برای همه جوامع است، اظهار داشت: هر جامعه‌ای که بخواهد پیشرفت داشته باشد نمی‌تواند بدون وحدت مسیر را طی کند.
 
وی تاکید کرد: تمام موفقیت‌های گروه‌ها، براساس وحدت شکل گرفته و همه شکست‌ها به خاطر تفرقه بوده است.
 
فدایی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) مبنای فکر و اندیشه‌شان در شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی مبتنی بر اعتماد به ملت و وحدت بوده است.
 
دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به این نکته که وحدت می‌تواند براساس حق یا باطل شکل بگیرد خاطر نشان کرد: محتوا، محور و اهداف و آرمان‌های وحدت به آن ارزش می‌دهد طبیعی است که دشمنان نسبت به این موضوع واقف هستند به لحاظ جهان‌بینی هم وقتی شیطان را نگاه می‌کنیم خواهیم دید که هم در درون و هم در مناسبات جامعه ایجاد تفرقه می‌کند و آن فرد و جامعه را به انحراف می‌کشد.
 
فدایی با بیان این که انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بزرگترین نقش را در ایجاد اختلاف در جوامع ایفا کرده‌اند، بیان داشت: آمریکا یک شیطان بزرگ بوده و است؛ انگلیسی‌ها اطلاعات زیادی از جوامع اسلامی دارند و توانسته‌اند از این مسیر آسیب‌هایی را برای امت اسلام ایجاد بکنند.  
 
وی با طرح این سوال که محور این وحدت چگونه باید باشد؟ افزود: تکیه بر اسلامیت و مکتب محوریت این وحدت است در واقع این ولایت است که در مقام تبیین اسلامیت اهداف، سیاست‌ها و اولویت‌ها را مشخص می‌کند و اگر در مقطع کنونی مطالبات اصلی مردم را برای نیل به اهداف انقلاب دنبال کنیم مشاهده خواهیم کرد که مهمترین مسئله حوزه مسائل اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی است و طبعا لازمه این کار شناخت از محیط درونی و بیرونی خود است.
 
فدایی در ادامه تاکید کرد: اگر بپذیریم که دشمن وجود دارد و در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای با ملت ایران است و در مسائل داخلی چاره‌ای جز این نداریم که به ظرفیت‌های خود تکیه کنیم و بپردازیم، باید تحولات اساسی را ایجاد کرده و این تحولات در ذیل اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر است.
 
دبیر کل جمعیت ایثارگران با اشاره به این مطلب که باید براساس دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، زمینه انسجام و وحدت را برای همه گروه‌های اجتماعی فراهم آوریم خاطر نشان کرد: لازمه کار انتخابات را وحدت بین جریانات اصولگرایی می‌دانیم و پیش‌زمینه وحدت سیاسی وحدت گفتمانی است.
 
وی در ارتباط با نحوه رویکرد جمعیت ایثارگران نسبت به محمود احمدی‌نژاد گفت: هیئت موسس جمعیت ایثارگران مراحل مختلفی را طی کرد؛ احمدی‌نژاد در هیئت موسس اولیه حضور نداشت و با فوت حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد و هم چنین با وجود مشکلاتی که برای یک سری از اعضا به وجود آمد وی جایگزین این افراد شد.
 
فدایی در ادامه افزود: بعد از این که احمدی‌نژاد با مرام نامه جمعیت ایثارگران زاویه پیدا کرد و همچنین عهده‌دار مسئولیت اجرایی در کشور شد عضویت وی در این جمعیت لغو شد و در حال حاضر هم هیچ رابطه‌ای با وی نداریم.  
 
دبیر کل جمعیت ایثارگران با بیان این که جلسات مشترکی را با بسیاری از تشکل‌ها داریم بیان کرد: بنا نداریم این جلسات را دائما رسانه‌ای کنیم البته این بدین معنا نیست که حرف‌های محرمانه در این جلسات زده می‌شود بلکه به این خاطر این جلسات را رسانه‌ای نمی‌کنیم چون خناسان در صحنه می‌آیند و کارهای شیطنت‌آمیز می‌کنند و ارزیابی من از این جلسات مثبت است.

فدایی با بیان این که جمعیت ایثارگران وحدت‌گرایی را بعد از دوم خرداد سال 76 و به خصوص از دهه 80 به عنوان یک امر مهم در بین نیروهای انقلابی در نظر داشته است، خاطر نشان کرد: حتی در آن زمان از افرادی هم که در اردوگاه دوم خرداد فعالیت می‌کردند دعوت به عمل آوردیم و حدود 80 ملاقات را با افراد تاثیرگذار در دولت اصلاحات و هم چنین از طرف دیگر جلساتی را با آقایان هاشمی و کروبی داشتیم.
 
دبیرکل جمعیت ایثارگران در ادامه تاکید کرد: این جمعیت راهبرد وحدت‌گرایی را از دهه 80 شروع کرده و اختلاف برای انقلاب اسلامی را مضر دانسته است و هم چنین تلاش زیادی کرده‌ایم اصول انقلاب را تبیین و به یک باور مشترک برسیم و تمام مواضعی که ابراز کردیم مورد قبول همه افراد قرار گرفت ولی متاسفانه شاهد بودیم که چگونه آثار شوم برداشت و دغدغه ما بعد از انتخابات 22 خرداد سال 88 ظهور و بروز پیدا کرد.
 
وی با بیان این که رویکرد ما وحدت میان نیروهای انقلابی است، گفت: نسبت به آن وحدت تمام تلاش‌های لازم را خواهیم کرد و در این مسئله به یک گروه مشخص منحصر نمی‌شویم.
 
فدایی گذری هم به جلسه‌اش با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی زد و در همین باره خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که با لاریجانی دغدغه‌های عمومی‌مان وحدت میان نیروهای مومن انقلابی است را مطرح کردیم و وی هم این موضوع را تایید کرد اما برای مکانیزم عملی آن قرار بر این شد که یک ساز و کار مشترک برسیم.
 
دبیرکل جمعیت ایثارگران در همین باره افزود: در این جلسه درباره حزب رهروان با لاریجانی صحبت نکردیم و بیشتر صحبت‌ها حول وحدت بود.
 
فدایی با بیان این که آیت‌الله مهدوی کنی هیچ گاه ادعای لیدری جریان اصولگرایی را نداشته است گفت: در میان اصولگرایان آن گروه مرجعی که می‌تواند اعتماد جمعی را جلب کند همان روحانیت است در دهه 60 جامعتین گروه مرجع برای همه جریان‌ها بود اما بعدها گروه‌های دیگری در روحانیت به وجود آمدند که ضرورت داشت یک بازخوانی کلی شکل بگیرد که نتیجه این بازخوانی ایجاد شورای هماهنگی گروه‌های انقلاب بود.  
 
وی در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: در درون اصولگرایان ممکن است که روی برخی از اشخاص اشتراک دیدگاه وجود نداشته باشد اما تلاش بر این است که این قرابت ذهنی به وجود بیاید.
 
دبیر کل جمعیت ایثارگران گذری هم به فتنه سال 88 زد و بیان کرد: اصل حوادثی که بعد از انتخابات سال 88 به وجود آمد، قابل تامل است و در آن سال دستاورد بزرگ مردمی تبدیل به یک صحنه زشت برای انقلاب شد.
 
وی با بیان این که اصل فتنه سال 88 برای هر ایرانی کشور دوست غیرقابل قبول بود گفت: اصل آن حوادث منجر به ایجاد شکاف اجتماعی شد که ترمیم آن بسیار زمان‌بر است و این که چه قدر این شکاف ترمیم شده است نمی‌توانم به طور کلی آمار بدهم اما به طور کلی باید گفت که عواطف جریحه‌دار شد و خیلی‌ها به مرور زمان متوجه شدند که حوادث 88 باتلاقی بود که توسط دشمنان طراحی شد.
 
دبیر کل جمعیت ایثارگران با اشاره به این که بصیرت ملت و پیوند عمیق آن با مقام معظم رهبری کشور را نجات داد تصریح کرد: ملت ایران در روز 9 دی سال 88 توطئه 20 ساله دشمنان را خنثی کرد اما از ضربات سنگینی که آن حوادث به کشور وارد ساخت نمی‌توانیم چشم‌پوشی کنیم.
 
فدایی در ادامه افزود: همکاری عناصر داخلی با دشمنان براساس افراد موجود عامدانه بوده است.
 
دبیرکل جمعیت ایثارگران در پایان این جلسه درباره کنگره جمعیت ایثارگران که قرار است پنج شنبه این هفته برگزار شود گفت: این کنگره دو بخش دارد در بخش اول مهمان‌هایی را از گروه‌های مختلف داریم و بخش دوم جنبه درون تشکیلاتی و درون سازمانی دارد که باید به انتخابات شورای مرکزی و اصلاح اساسنامه بپردازیم هم چنین در این کنگره از سران سه قوه، گروه‌ها و تشکل‌های اصولگرا شخصیت‌های صاحب نظر در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و هم چنین نمایندگان مجلس دعوت به عمل آمده است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، جمعیت ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار