مویز باعث تقویت سیستم گوارش بدن و... می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛امام علی (ع): مویز قلب را استحکام می‌بخشد بیماری را می‌برد حرارت را خاموش می‌سازد و دل خوشی و دل خوشی می‌دهد.  اگر افراد هر روز صبح 21 عدد مویز را ناشتا مصرف کنند، موجب افزایش هوشیاری و قوت بدن آنها می شود. افرادی که صبح بعد از بیدار شدن از خواب، احساس خستگی، ضعف و ناتوانی می کنند، با مصرف مویز به مدت 6 ماه ناشتا، بدن شان قوت زیادی می گیرد، مغزشان تقویت شده وسردی و بلغم از بدن آنها خارج می شود.

 

فواید مویز

مویز موجب تقویت سیستم گوارش بدن می شود و برای مادران باردار، شیرده و کودکان مفید است چرا که می تواند به عنوان میان وعده مصرف شود. با مصرف معجون یک لیوان شیر و یک قاشق عسل و پودر سنجد می توان در هر سنی استخوان ها را تقویت کرد و بدن را تقویت نمود. مویز و بادام منبع غنی از کلسیم می باشند و موجب تقویت و استحکام مفاصل نیز می باشند. مویز بر اثر خشک شدن خواص خود را از دست نمی‌دهد و حتی اثر نیرو بخش آن بیشتر می‌شود.

 

در این مورد این خشکبار باید اشاره داشت که سرشار از ویتامین‌های B، A، E، و املاحی مانند کلسیم، املاحی مانند کلسیم فسفر و پتاسیم است. مویز دارای اسید چرب امگا ۳ و امگا می‌باشد. همچنین باید اشاره داشت که بهترین و پرخاصیت‌ترین نوع آن مویز پر گوشت، کم دانه یا بی‌دانه است. مویز از ابتلا به آلزایمر، سرطان و دیابت جلوگیری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.