نیروهای نظامی کردستان عراق (پیشمرگه) با حمایت ارتش عراق، نهمین حمله گروهک داعش به بزرگترین سد عراق را دفع کردند.

به گزارش گروه گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، یک منبع عراقی اعلام کرد که حمله بامداد امروز پنجشنبه گروهک داعش به سد موصل خنثی شد و نیروهای کرد و ارتش عراق موفق شدند آن را دفع کنند.
 
بنا بر گزارش شبکه خبری "روداو" عراق، یک منبع در نیروهای نظامی کُرد (پیشمرگه) عراق، گفت که داعش بامداد پنجشنبه ساعت 2، از سه محور به سد موصل یورش آورد اما نیروهای کرد با پشتیبانی ارتش عراق آن را دفع کردند.
 
به گفته این منبع در روستای "سهلج" در نزدیکی سد موصل (در شمال عراق) تعدادی از نیروهای داعش کشته شدند اما تعداد آنان مشخص نیست.
 
این منبع عراقی همچنین خبر داد که "این حمله، نهمین حمله داعش به سد موصل از زمان پس‌گیری روستای سهلج است" اما نیروهای پیشمرگه با پشتیبانی ارتش عراق، موفق شدند این حملات را دفع کنند.
 
بنا بر گزارش این منبع عراقی، بر خلاف اینکه این حمله از سه جهت به سد موصل انجام شده است، اما نیروهای مدافع، موفق شدند در نیم ساعت سرنوشت حمله را به سود خود تغییر بدهند.
 
سد راهبردی موصل، در 50 کیلومتری شمال شهر موصل در استان نینوی در شمال عراق و بر رود دجله بنا شده است. این سد در سال 1983 به طول بیش از 3 کیلومتر و ارتفاع 131 متر بنا شده و بزرگ‌ترین سد عراق و چهارمین سد بزرگ در خاورمیانه به شمار می‌رود.
 انتهای پیام/ض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار