سومریه نیوز در خبری فوری نوشت: رئیس پارلمان ترکیه به هنگام استقبال از نخست‌وزیر عراق گفت: بحران‌های تروریستی جاری در منطقه ترکیه را به ادامه روند دیدارها و همکاری در این زمینه فرا می‌خواند.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ سومریه نیوز در خبری فوری نوشت: رئیس پارلمان ترکیه،"جمیل جیجک"به هنگام استقبال از نخست‌وزیر عراق حیدر العبادی با تاکید بر ضرورت فعالیت کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریسم گفت: بحران‌های تروریستی جاری در منطقه ترکیه را به ادامه روند دیدارها و همکاری در این زمینه فرا می‌خواند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش مصیبتی است که برهمگی ما نازل شده و از این رو باید برای رهایی از آن بایکدیگر تلاش کنیم.

جیجک در ادامه گفت: همکاری مناسبی از جانب جامعه بین‌الملل در مقابله با گروه های تروریستی وجود ندارد و چنانچه این روند ادامه داشته باشد گروه های تروریستی جدیدی ظهور خواهند کرد.

العبادی نیز به نوبه خود از استقبال گرم جیجک تشکر کرد و اشاره نمود که هردو کشور در راستای تقویت روابط پارلمانی خود تلاش خواهند کرد. العبادی توجه را بدین سمت معطوف داشت که دولت عراق تمام تلاش خود را جهت مقابله با تروریست به کار گرفته و قربانیان زیادی در این راستا اعطا کرده است.

همچنین العبادی با اشاره به اینکه نفت 90 درصد بودجه عراق را تشکیل می‌دهد بر ضرورت همکاری دوکشور در زمینه نفت، اقتصاد و بازرگانی تاکید نمود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار