نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در مقطع زمانی فتنه ۸۸ بسیاری از تولیدکنندگان اقتصادی که مشغول فعالیت خود بودند، با تاثیر از این اتفاقات دست از تولید و تجارت کشیدند که این امر باعث کاهش انگیزه‌های اقتصادی کشور شد.

"منصور حقیقت‌پور" نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به خسارت‌های اقتصادی و امنیتی فتنه ۸۸ به کشور گفت: فتنه ۸۸ در مقطع زمانی خود توانست خسارت‌های امنیتی، اقتصادی و ژئوپلتیکی برای کشور به بار بیاورد.

وی افزود: فتنه ۸۸ وزن ژئوپلتیکی ایران در منطقه را تضعیف کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جاه طلبی عاملین فتنه باعث ایجاد غائله ۸۸ شد، بیان داشت: جاه طلبی عاملین فتنه ابزاری برای دشمن بود که از این طریق بتوانند اهداف خود را در کشور پیش ببرند.

حقیقت‌پور با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در حوادث فتنه ۸۸ اظهار داشت: پس از بیانات مقام معظم رهبری شاهد ختم غائله ۸۸ بودیم، اما جا داشت فتنه گران پس از این بیانات منافع ملی نظام را بر منافع خود ترجیح می‌دادند و اجازه نمی‌دادند به خاطر پاره‌ای درخواست‌های نامشروع سیاسی و حزبی، منافع مستحکم نظام  به چالش کشیده شود.

این نماینده مجلس با اشاره به ابعاد خسارت‌های اقتصادی فتنه ۸۸ تصریح کرد: در مقطع زمانی فتنه ۸۸ بسیاری از تولیدکنندگان اقتصادی که مشغول فعالیت خود بودند، با تاثیر از این اتفاقات دست از تولید و تجارت کشیدند که این امر باعث کاهش انگیزه‌های اقتصادی کشور شد.

وی با بیان اینکه خسارت‌های اقتصادی فتنه ۸۸ به کشور لطمات زیادی وارد کرد، ادامه داد: برخی از فعالان اقتصادی زمانی که می‌خواهند آمار و ارقامی از سرمایه گذاری خود در مقطع زمانی سال ۸۸ ارائه دهند، همواره به این نکته اشاره می‌کنند که به ما در سال ۸۸ لطمه‌های اقتصادی زیادی وارد شد.

حقیقت‌پور با بیان اینکه عاملین فتنه نقش زیادی در افزایش و ادامه تحریم ها علیه ایران داشتند بیان داشت:  بسیاری از عاملین فتنه ۸۸ با چراغ سبز نشان دادن به عوامل بیرونی خواستار افزایش و ادامه تحریم‌ها بر ایران بودند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با اشاره به ابعاد خسارت‌های امنیتی حوادث سال ۸۸ بیان داشت: هزینه‌های حضور مردم در کف خیابان‌ها و بالابردن سطح توقعات و انتظارات مردمی و بهانه جویی‌ها در سال ۸۸ بسیار آسیب رسان بود که عاملین فتنه مقصرین اصلی این مسئله می باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار