مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه کل و بزهای حیات وحش منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم به حدود 800 راس رسیده است ازافزایش 6 درصدی جمعیت کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از افزایش 6 درصدی جمعیت کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم خبرداد و گفت : در سال 92 سرشماری حیات وحش این منطقه به علت نامساعد بودن شرایط جوی منطقه نیمه تمام مانده بود.

محمد پور با بیان اینکه این سرشماری به مدت چهار شبانه روز به طول انجامید افزود: در این سرشماری 25 نفر از محیط بانان، کارشناسان و همیاران محیط زیست استان حضور داشتند .

وی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی مأموران یگان حفاظت شهرستان طارم جمعیت کل و بز منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم نسبت به سال 1391 افزایش 6 درصدی داشته که امیدوار هستیم این روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد و ما شاهد حضور این گونه باارزش در این منطقه باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته به سبب شرایط بد جوی حاکم بر منطقه سرشماری گونه کل و بز منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم صورت نگرفت افزود: در نظر داریم از سال آینده سرشماری گونه های شاخص جانوری از جمله کل و بز، آهو و قوچ و میش را در دو مرحله تابستانی و زمستانی انجام دهیم.

محمد پور خاطر نشان کرد : در کنترل مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان به کمک معتمدین محلی، دهیاران، شوراها و همیاران محیط زیست استان نیاز داریم و امیدواریم به کمک این بزرگواران همچنان شاهد افزایش جمعیت گونه های شاخص حیات وحش استان باشیم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: افزایش ، کل ، طارم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.