در شرایط فعلی سرمایه‌گذاران چشم انتظارند تا نحوه تعیین نرخ خوراک در صنعت پتروشیمی توسط دولت نهایی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص شفاف سازی قیمت صنعت پالایشی ها در بورس می توان به این نکته اشاره کرد که این موضوع به طور فعال از اردیبهشت و خرداد امسال با تعامل با وزارت نفت در حال پیگیری است، تا شفافیت به این صنعت بازگردد.

 منتفی شدن بحث کیفی سازی در سال 92، موجب شد تا صورت‌های مالی شرکت‌های پالایشی نهایی شود و  به دنبال این امر طرح کیفی‌سازی برای سال 94 هم به طور کامل با شفافیت صورت گیرد.

در رابطه با گروه پالایشی ها  با وزارت نفت در دوره‌ قبل نشست‌های مختلفی برگزار شده بود تا با وجود این تدابیر مشکلات این صنعت برطرف شود.

برگزاری نشستی میان وزارت نفت و امور اقتصادی و دارایی با محوریت مشکلات صنعت پالایشی که یک ماه قبل انجام شد می تواند راهگشایی برای به حداقل رساندن اسیب شرکت های پالایشی باشد.

اجرای طرح درکیفی‌سازی شرکت‌های پالایشگاهی بر سود شرکت‌ها اثرگذار خواهد بود  و علاوه بر این در ارتباط میان خزانه‌داری و وزارت نفت تغییراتی ایجاد خواهد کرد.

می توان در خصوص حل مشکلات این صنعت مهم بازار سرمایه در آینده نزدیک با توجه به رایزنی‌های در حال انجام ،میان وزارت نفت و سازمان بورس امیدوارانه عمل کرد.

در حال حاضر ابهاماتی در بازار سرمایه وجود دارد که شفافیت آنان به تعیین استراتژی سرمایه‌گذاری میان سهام‌داران کمک خواهد کرد.

بر این اساس،مهم‌ترین رکن تصمیم‌گیری در میان سرمایه‌گذاران شفافیت صنایع و سیاست‌گذاری‌های دولت در مباحث کلان اقتصاد است که باید به طور دقیق و به موقع به نحوی که جذابیت کافی را  برای سرمایه‌گذاری داشته باشداعلام شوند.

در شرایط فعلی یکی از مهم‌ترین ابهامات بازار سرمایه که دولت کمک بسیار زیادی در رفع آن می‌تواند انجام دهد، صنعت با مزیت پتروشیمی است که خوشبختانه امسال قیمت‌گذاری خوراک این صنعت به دولت واگذار شده است.

هم‌اکنون سرمایه‌گذاران چشم انتظارند تا نحوه تعیین نرخ خوراک در صنعت پتروشیمی توسط دولت نهایی شود.

در پایان ،تعیین تکلیف دقیق میزان عوارض  صنعت پتروشیمی در نظر گرفتن شرایط آن برای سهام‌داران بازار بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه دولت می تواند موثر ترین نقش را ایفا کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، خوراک ، سرمایه ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار