کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بازدهی مطلوب برای سهامداران در بلندمدت

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: افت بازار در روزهای اخیر بهترین زمان را برای خرید به وجود آورده، ولی نمی‌توان در کوتاه‌مدت انتظار بازدهی مطلوب را از این سهام‌ها داشت.

عظیم ثابت، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص ایجاد فرصت خرید سهام در شرایط فعلی در بازار سرمایه بیان کرد: در اکثر اوقات فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری سهامداران وجود دارد ولی در حال حاضر با وجود کاهش قیمت‌ها بهترین فرصت برای خرید سهام به وجود آمده است.

وی در این باره ادامه داد: با وجود افت بازار در روزهای اخیر، بهترین زمان را برای خرید به وجود آورده، ولی نمی‌توان در کوتاه‌مدت انتظار بازدهی مطلوب را از این سهام‌ها داشت.

ثابت با اشاره به گروه سهامداران و شرایط آنها برای فروش توضیح داد: دو گروه سهامدار هستند که یک گروه سهام را با قیمت کم خریده و انتظار سود دارند و گروهی دیگر افرادی هستند که سهام را به قیمت بالا خریداری کرده و قصد فروش سهام خود را با ضرر کمتری دارند و این گونه سهامداران باید دیدگاه میان‌مدت یا بلندمدتی داشته باشند.

کارشناس بازار سرمایه در این باره افزود: سهامداران برای فروش سهام باید با دیدگاه کوتاه‌مدت و تا مجمع عادی سالانه که سال آینده برگزار می‌شود صبوری به خرج دهند.

ثابت با توضیح در مورد شرایط برخی سهام‌ها تصریح کرد: بسیاری از سهام‌ها با افت P/E مواجه شده‌اند ولی از نظر بنیادی سهام‌های ارزنده‌ای بوده که شاید در کوتاه‌مدت از ارزش چندانی برخوردار نباشند اما در میان مدت می‌توانند سوددهی مناسبی برای خریداران داشته باشند.

وی در خصوص بهترین عملکرد مؤثر در بازار سرمایه گفت: بیشترین تأثیر را در شرایط فعلی مدیریت جدید سازمان بورس، استقبال از حقوقی‌ها، حمایت دولت و بهبود صندوق توسعه بر روند بازار سرمایه خواهد گذاشت.

کارشناس بازار سرمایه در پایان افزود: تا زمانی که شرایط بازار بهبود نیابد نمی‌توان انتظار رشد چشمگیر را در معاملات بازار سرمایه داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار