معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تا کید بر قانون مداری اظهار داشت: دو شغله‌ها برای شرکت در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی باید از پست، سمت و شغل خود استعفا دهند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ سید نصرالله سجادی گفت :مطابق قانون کسانی که دو شغله، بازنشسته و یا دارای مسوولیت دیگری هستند نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی حضور داشته باشند مگر اینکه از مراجع ذی‌ربط مجوز قانونی کسب کرده باشند.

وی توضیح داد :به طور مثال برای کسانیکه باز نشسته هستند قانون به صراحت عدم حضورشان را  مشخص کرده است ،اما اعضای هیات علمی دانشگاه و ایثارگران، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.



معاون وزیر افزود : اشکال این است که به قانون توجه نمی‌کنیم.کسی که باز نشسته است در یک صورت می‌تواند در انتخابات شرکت کند آن هم به وسیله داشتن مجوز هیات دولت است و به این ترتیب باید موضوع در کمیسیون اجتماعی مطرح و بعد در دولت تایید و مجوز اخذ شود. این قانون برای تمام وزارتخانه‌ها و تمام دستگاه‌هایی که از بودجه دولت استفاده می‌نمایندجاری است.

وی در پاسخ به این سوال پایگاه خبری وزارت ورزش که در مورد هاشمی رییس فدراسیون تیراندازی و شفیع رییس فدراسیون هاکی  نیز چنین قانونی به اجرا در آمده است اظهار داشت : حضور آنها کاملا قانونی است. شفیع این مجوز را دارد، قانونگذار گفته پس مشکلی نیست.در مورد هاشمی که نماینده مجلس هستند مطابق قانون حضور وی نیز منعی ندارد.و در مورد شغل بودن یا نبودن نمایندگی، باید دستگاه‌های ناظر و قانونگذار تکلیف را مشخص کنند.


سجادی با تاکید براینکه بر رعایت قانون اظهار داشت: من در مورد صحت یا عدم آن صحبت نمی کنم من در مورد تابعیت از قانون صحبت می‌کنم .شاید یکی از اشکالات ما این است که معتقد بر رعایت قانون هستیم.

معاون قهرمانی وزارت ورزش در مورد انتخابات وزنه برداری نیز گفت : قوانین به رضا زاده هم ابلاغ شده و اعلام کردیم، چنانچه می‌خواهید در انتخابات شرکت کنید، باید از عضویت در شورای شهر استعفا دهید در غیر اینصورت نمی‌توانید.



معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد : هر کسی بخواهد در انتخابات شرکت کندباید از شغلش استعفا دهد، قطعا باید اینطور باشد.باید قانون رعایت شود.مشکل اینجاست بعضی اوقات قوانین رعایت نمی‌شود که ما در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی تمام تلاش ما این است که مطابق قانون رفتار کنیم.

انتهاید پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار