گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهند که سالانه میلیونها نفر در دنیا به عفونت‌های شیگلا آلوده و مبتلا می‌شوند که به طور میانگین حدود 1.2 میلیون نفر از آنها بر اثر وخامت و شدت بیماری می‌میرند.

حسن هدیه لو فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: با وجود کاهش موارد ‌آلودگی ، ابتلا و مرگ و میر ناشی از عفونت‌های مختلف، اما متاسفانه بیماری‌های عفونی با مرگ و میر بالایی همراه هستند.

وی با بیان اینکه عفونت‌های شیگلا از جمله عفونتهای شایع با مرگ و میر بالا است، تأکید کرد: گزارش های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که سالانه میلیونها نفر در دنیا به عفونت شیگلا آلوده و مبتلا می شوند که به طور میانگین حدود 1.2 میلیون نفر از آنها بر اثر وخامت و شدت بیماری می‌میرند.

هدیه لو با اشاره به اینکه علاوه بر عفونت‌های شیگلا بسیاری از عفونت‌های دیگر نیز با مرگ و میر بالایی همراه هستند، خاطر نشان کرد: هپاتیت، سل ، مالاریا و عفونت‌های تنفسی و گوارشی نیز عفونت هایی با مرگ و میر بالا هستند که موارد مرگ و میر هر کدام از آنها در یک سال بیش از یک میلیون نفر است.

وی یادآور شد: بسیاری از مبتلایان به عفونت‌هایی نظیر عفونت های شیگلا به دلیل اسهال خونی و عوارض آن دچار مرگ و میر و عوارض جدی دیگر می شوند.



انتهای پیام/

برچسب ها: عفونت ، شیگلا ، تنفس ، گوارش ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.