عدم امکان تغییر زمان برگزاری انتخابات پارلمانی، آزادی 4 افغان از زندان گوانتانامو و اسارت 4 نظامی تاجیکستانی به دست طالبان بخشی از مهمترین اخبار 24 ساعته افغانستان را تشکیل می‎دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "احمدیوسف نورستانی" رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز گذشته در یک نشست خبری، گفت: زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور غیر قابل تغییر است.
 
وی افزود: مطابق با قانون اساسی افغانستان تا شش ماه دیگر (اول تیرماه) دوره کاری اعضای مجلس نمایندگان به پایان رسیده و در خلال 30 الی60 روز کمیسیون مستقل انتخابات مکلف است انتخابات پارلمانی را برگزار کند.
 
نورستانی تصریح کرد: در آغاز سال جاری کمیسیون مستقل انتخابات زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را به دولت اعلام کرد اما دولت تا کنون اعلام همکاری نکرده است.
 
نورستانی با اشاره به تغییر قانون انتخابات گفت: بر اساس ماده 109 قانون اساسی کشور پیشنهاد و یا تغییر قانون انتخابات در یک سال اخیر دوره کاری شورای ملی، شامل فهرست کاری این شورا نمی‌شود.
 
دولت وحدت ملی افزایش ناامنی‎ها را جدی بگیرد
 
نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان ضمن اشاره به این که کابینه متنوع و کارا می‎تواند زمینه‌ساز افزایش اعتماد شهروندان این کشور باشد، گفت: دولت وحدت ملی باید افزایش ناامنی‎ها را جدی گرفته و وارد عمل شود.
 
اسارت چهار نظامی تاجیکستانی به دست طالبان
 
"سیدسرور حسینی"، سخنگوی پلیس ولایت"قندوز" در شمال افغانستان روز گذشته در گفت‎وگو با خبرنگاران گفت: طالبان چهار نظامی تاجیکستانی را که در منطقه "امام صاحب" برای قطع درخت وارده شده بودند به اسارت گرفتند.
 
کشته شدن 7 غیرنظامی در شرق افغانستان
 
"شجاع الملک جلاله"، سرپرست ولایت «کنر» در شرق افغانستان روز گذشته در گفت‎وگو با خبرنگاران گفت: در نتیجه انفجار بمب کنار جاده‎ای در منطقه «ناری» این ولایت 7 غیرنظامی کشته شدند.
 
وی افزود: این رویداد زمانی صورت گرفت که خودروی غیرنظامیان با بمب کنار جاده‎ای برخورد کرد.
 
در گزارش تازه‌ سازمان ملل آمده است: تلفات غیرنظامیان در افغانستان در سال 2014 نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
 
آزادی 4 افغان از زندان "گوانتانامو"
 
سفارت آمریکا در کابل روز گذشته اعلام کرد: آمریکا 4 زندانی افغان را از زندان گوانتانامو آزاد کرده و به دولت افغانستان تحویل داده است.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.