در گفتگو با فایننشال تایمز ؛

شمخانی:‌به دنبال ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک با آمریکا نیستیم/ايران تحت تحريم‌های بين‌المللی کمر خم نکرده و از حقوق خود عقب نشينی نخواهد کرد

علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران در گفتگو با فایننشال تایمز گفت تهران به دنبال ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک با آمریکا نیست حتی اگر توافق هسته ای به کاهش تنش ها میان دو کشور کمک کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران در گفتگو با فایننشال تایمز گفت تهران به دنبال ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک با آمریکا نیست حتی اگر توافق هسته ای به کاهش تنش ها میان دو کشور کمک کند. 

علی شمخانی در نخستین مصاحبه خود با رسانه‌های بین المللی در سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت موضع ایران در منطقه از تابستان گذشته در پی ایفای نقش این کشور در تغییر صلح آمیز قدرت در عراق و نیز ایفای نقش در بقای بشار اسد رییس جمهور سوریه تقویت شده است. 

وی گفت ایران و آمریکا می توانند به گونه ای در منطقه رفتار کنند که از انرژی خود برضد یکدیگر استفاده نکنند. توافق هسته ای در این زمینه می تواند بسیار حیاتی باشد. 

شمخانی گفت همه چیز به صداقت آمریکایی ها در گفتگوهای هسته ای بستگی دارد. وی با این حال زمانی که از وی سئوال شد آیا نشست های منظم ایران و گروه پنج به علاوه یک می تواند منجر به نزدیک شدن دو کشور شود پاسخ داد: خیر این مذاکرات تنها درباره مسئله هسته ای است. 

وی گفت ایران تحت تحریم‌های بین المللی کمر خم نخواهد کرد و از حقوق خود براساس پیمان عدم اشاعه عقب نشینی نخواهد کرد. وی گفت اگر توافق نشود ما نخواهیم مرد و اگر توافق حاصل شود به بهشت نخواهیم رفت. 

شمخانی همچنين درباره عراق که ايران و آمريکا با دشمن مشترک داعش در آن روبرو هستند از تاييد گزارشها درباره همکاری غيرمستقيم تهران و واشنگتن خودداری کرد.  وی تاکيد کرد حملات هوايی ائتلاف ضد داعش غيرموثر است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۰ ۰۱ دی ۱۳۹۳
لایــــــــــــک!
آخرین اخبار