دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با اشاره به اینکه مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها منوط به تایید شورای نگهبان دارد، گفت: برای اجرای طرح‌های نیمه تمام صنعت پتروشیمی حدود 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا پروژه‌ها با سرعت بیشتر اجرایی شود.

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از نیاز 70 میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های نیمه تمام در صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: با ایجاد فضای شفاف برای سرمایه‌گذاری عرصه برای توسعه این صنعت فراهم می‌شود. بایستی طرح‌های نیمه کاره با سرعت بیشتر به اتمام برسند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در این صنعت دست یابیم.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی، در خصوص مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و اینکه اگر شورای نگهبان آن را تایید نکند چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت: اگر شورای نگهبان نرخ اعلامی از سوی دولت را تایید نکند دوباره به مجلس باز می‌گردد.

وی افزود: طبق آیین نامه دولت شش ماه فرصت دارد که نرخ را اعلام کند و ما توقع داریم که تا پایان سال آیین نامه را ابلاغ کند تا از سال آینده فضای جدید در پتروشیمی‌ها داشته باشیم.

مهدوی تاکید کرد: قبلا با توجه به اینکه نرخ خوراک مبهم بود سرمایه‌گذاران با اطمینان وارد این حوزه نمی‌شدند اما با شفاف شدن نرخ، طرح‌ها توجیه اقتصادی پیدا می‌کنند و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به این حوزه وارد خواهند شد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی ادامه داد: با توجه به بسترهای موجود در کشور از جمله خلیج فارس و عمان زمینه برای سرمایه‌گذاری وجود دارد به طوری که در حال حاضر در سایت چابهار از همان خط لوله که قرار بود گاز به هند و پاکستان برود گاز جدید به واحدهای جدید به خصوص واحدهایی که "GAS to  PP" یعنی از گاز به پلی پروپیلن می‌رسند، داده می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار