رئيس سازمان هواپيمايی كشوری گفت: با تلاش تمام دست اندركاران صنعت هوانوردی كشور طی 8 ماهه نخست سال جاری در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 6 درصدی تعداد پروازها و 11 درصدی مسافران هوايی در كشور بوده‌ايم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، عليرضا جهانگيريان با بيان اينكه با توجه به شرايط تحريم 10 فروند هواپيما به ناوگان هواپيمايي افزوده شد، گفت: البته تعدادي از اين هواپيماها به دليل طي مراحل تست هنوز به ناوگان اضافه نشده است.

وي  با بيان اينكه در طول يكسال گذشته 37 مورد دستورالعمل در حوزه هوانوردي تهيه و يا براي اولين بار اصلاح و ابلاغ شده است افزود: دستورالعمل متنوع‌سازي نرخ بليت هواپيما، دستورالعمل تاسيس شركت هاي هواپيمايي، دستورالعمل تاسيس شركت هاي ايرتاكسي، دستورالعمل حقوق مسافر كه طي هفته‌هاي آينده ابلاغ مي شود، دستوراالعمل تعيين ضوابط شركت هاي هندلينگ، دستورالعمل خدمات كترينگ، دستورالعمل پرواز هواپيماهاي بدون سرنشين و دستورالعمل خريد و ورود هواپيما از جمله دستورالعمل‌هاي تهيه شده يا اصلاح شده سازمان هواپيمايي طي يكسال گذشته است.

جهانگيريان با بيان اينكه هر كدام از اين دستورالعمل‌ها مي‌‌تواند بخشي از مشكلات صنعت را رفع كند ادامه داد: در بخش تجهيزات و زيرساخت هاي سخت افزاري ديتا سنتر جديد سازمان هواپيمايي كشوري از محل اعتبارات سرمايه اي خريداري شده و در مرحله نصب و راه اندازي قرار دارد.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري به متنوع سازي نرخ بليت اشاره كرد و افزود: در شوراي عالي هواپيمايي مخالفان و موافقاني براي اجرا متنوع سازي وجود داشت اما در نهايت با همكاري شركت هاي هواپيمايي در اواخر خرداد امسال اين طرح اجرا شد؛ البته ناهمنگي هايي در فروش بليت وجود دارد كه آزردگي ملت را موجب شده كه با برنامه ريزي و هماهنگي شركت هاي هواپيمايي با اين موضوع مقابله مي كنيم.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه از ابتداي سال جاري 100 برنامه عملياتي در حوزه هاي مختلف تدوين شد به مقايسه آمار پروازي و مسافري در هشت ماهه امسال نسبت به هشت ماهه نسبت به سال گذشته اشاره كرد و افزود: در هشت ماهه امسال تعداد پروازها 6 درصد، تعداد مسافران 11 درصد، ميزان حمل بار و پست 16 درصد، تعداد مسافران بين المللي 20 درصد، مسافران حج 17 درصد، مسافران عتبات 43 درصد، مسافران داخلي 8 درصد و ميزان پروازهاي عبوري 43 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است.

جهانگيريان اظهار كرد: علي رغم فشارهاي بين المللي شرايط براي فعاليت در اين صنعت نسبت به 4 سال گذشته سخت تر شده، هر چند گشايش هايي براي تامين قطعات ايجاد شد اما فشارهاي جديدي از سوي آمريكا به وجود آمد كه باعث شد محدوديت‌هايي را در نقل و انتقال پول به وجود بياورد.

رئيس سازمان هواپيمايي كشور افزود: در كنار اين توفيقات قاعدتا با چالش هايي در صنعت مواجه هستيم كه لازم است هم در بعد عمل و هم در بعد سياستگذاري هاي كلان برنامه ريزيه هايي انجام شود.

وي با بيان اينكه حقوق مسافر امروز يكي از بزرگترين مواردي است كه در صنعت حمل و نقل هوانوردي بايد به آن توجه شود ادامه داد: در اين بخش هنوز نتوانستيم بر اساس آنچه كه مردم استحقاق آن را دارند عمل كنيم.

آيين نامه حقوق مسافر به زودي ابلاغ مي شود

جهانگيريان ادامه داد: در همين راستا تدوين آيين نامه حقوق مسافر با كمك انجمن شركت هاي مسافري به مراحل نهايي خود رسيده و طي هفته هاي آينده و به زودي ابلاغ مي شود.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: بر اساس اين آيين نامه حقوق مسافر در زمان خريد بليت، در زمان اعزام و پذيرش ، در زمان انجام پرواز و حتي بعد از پرواز بايد رعايت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار