کارشناس اقتصادی مطرح کرد

توسعه عمرانی نتیجه اخذ مالیات بر ارزش افزوده

یک کارشناس اقتصادی گفت: اجرای درست و کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده، توسعه عمرانی، بهداشتی و خدمات عمومی کشور را به دنبال خواهد داشت.

سید مهدی صادق، کارشناس اقتصادی و نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده گفت: مالیات بر ارزش افزوده برای کالا و خدماتی در نظر گرفته می‌شود که تغییراتی بر روی حالت یا کیفیت آنها صورت پذیرد و این فرآیند سبب اشتغال‌زایی شود که پرداخت این مالیات بر عهده مصرف‌کننده است.

وی در ادامه بیان کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی هر سال یک درصد به قیمت پایه آن (6 درصد) افزوده و تا سقف 10 درصد ادامه دارد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه به ضرورت دریافت مالیات بر ارزش افزوده بیان کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده در شرایط فعلی اقتصاد ضروری است به شرط آنکه به طور عام و مساوی از تمام مصرف‌کنندگان دریافت شود و راهی برای دور زدن این قانون برای افراد وجود نداشته باشد که نتیجه و آثار اجرای درست آن توسعه عمرانی، بهداشتی و خدمات عمومی کشور است.

صادق در ادامه اظهار داشت: طبیعی است که این افزایش درآمدهای مالیاتی می‌تواند جایگزین مناسب برای کاهش درآمدهای نفتی کشور شود و باید در مسیری حرکت کنیم که سیستم مالیات با رونق اقتصاد و رونق تولید به گونه‌ای باشد که در سال‌های آینده تکیه بر درآمدهای نفتی به عنوان اصل اساسی بودجه کاهش پیدا کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این نکته قابل توجه است که مالیات بر ارزش افزوده به کالاهای اساسی تعلق نمی‌گیرد و تماما مربوط به کالاهای لوکس است؛ بر همین اساس تأثیر آنچنانی بر روی زندگی روزمره مردم ندارد ولی حجم پول به دست آمده رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار