واشقانی گفت: در سال جاری ۱۲ درصد از بودجه دانشگاه آزاد از سوی شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌شود واین رقم تا سال ۹۶ افزایش می‌یابد.

واشقانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با بحث میزان بودجه و اعتبارات دانشگاه آزاد باید بگویم که در سال ۹۳ باید ۱۲ درصد از بودجه دانشگاه آزاد از محل شرکت‌های دانش بنیان تامین شود و البته این درحالی است که هم اکنون برخی از واحدهای ما تا ۱۸ درصد در راه رسیدن به این هدف موفق عمل کرده‌اند.

وی افزود: البته این درحالی است که هنوز به پایان سال ۹۳ نرسیده‌ایم، به این نکته باید توجه شود که هر فعالیت غیرشهریه‌ای دانش بنیان نیست و در دانشگاه آزاد فعالیت دانش بنیان هنوز در مرحله رشد قرار دارد و ما برای اینکه بتوانیم به این هدف برسیم باید این فرهنگ را نهادینده کنیم، بنابراین حداقل تاسیس یک شرکت دانش بنیان بین ۵ تا ۷ سال زمان طول می‌کشد.

واشقانی تصریح کرد: ما نباید انتظار داشته باشیم که به طوری این امر محقق شود و همانطور که رئیس دانشگاه آزاد نیز اشاره کرده‌اند تا پایان سال ۹۶ باید ۴۰ درصد از درآمدهای دانشگاه آزاد از شهرک‌های دانش بنیان تامین شود و۶۰ درصد از سوی محل شهریه تامین شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار