مقدار سوخت تحویلی به شرکتهای هواپیمایی مسافر بر (ایرلاینها) ایرانی و خارجی از ابتدای امسال تاکنون، به بیش از یک میلیارد لیتر رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، علی هرندی رئیس اداره کل سوختگیری هواپیمایی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: در این بازه زمانی، یک میلیارد و ٥٠ میلیون لیتر سوخت هواپیما به شرکتهای هواپیمایی مسافر بر ایرانی و خارجی تحویل شده است.
 
هرندی تصریح کرد: ٩٤٥ میلیون لیتر از مجموع سوخت تحویلی به ایرلاینها در این بازه زمانی به شرکتهای هواپیمایی ایرانی و ١٠٥ میلیون لیتر بقیه نیز به ایرلاینهای خارجی مربوط می شود.
 
وی تصریح کرد: با گذشت نزدیک به ٩ ماه از سال، ١٤٥ هزار و ٢١٧ مورد سوختگیری از طریق واحدهای مستقر در فرودگاههای کشور انجام شده است.
 
هرندی شمار سوختگیری هواپیماها را در مدت مشابه پارسال، ١٨٩ هزار و ٣٣٧ فروند اعلام و اظهار کرد: مقایسه آماری سوختگیری هواپیماها نشان می دهد، امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ٤٤ هزار و ١٢٠ فروند کاهش یافته است.
 
رئیس اداره کل سوختگیری هواپیمایی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، دلیل این کاهش را بهره گیری از ناوگان هواپیماهایی خواند که مصرف سوخت آنها بهینه و کمتر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار