کرمانشاه؛

استان کرمانشاه 1549 موقوفه دارد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 52 وقف جدید در استان صورت گرفته است گفت: تعداد کل موقوفات استان را با احتساب مساجد 1549 موقوفه در استان دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی با اشاره به جایگاه وقف در دین مبین اسلام، وقف را یکی از بهترین سنت های اسلام دانست و از آن به عنوان احسان ماندگار یاد کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: وقف چشمه همیشه جوشان و جاری است که از طریق آن می‌توان بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کرد.

حسینی اراکی افزود: وقف بخشش بی‌منتی است برای رضای خدا که با تکیه بر روحیه نوع دوستی می تواند در رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه نقش داشته باشد.

وی برپایی نمایشگاه‌ها در شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان‌های استان، توزیع بسته‌های فرهنگی، برپایی نشست‌های صنفی، کلنگ زنی و افتتاح طرح‌های جدید را از برنامه‌های گرامیداشت هفته وقف در استان عنوان کرد.

حسینی اراکی همچنین از برپایی همایش یاوران وقف و اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم به مناسبت هفته وقف خبر داد و افزود: به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) همایش لبیک یا رسول الله در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 52 وقف جدید در استان صورت گرفته است، گفت: 26 مورد از این وقف‌ها مربوط به منطقه اورامانات و مناطق سنی نشین بوده است.

حسینی اراکی در ادامه تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه استان را 62 مورد دانست.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در سطح استان 349 موقوفه منفعتی که دارای 44 هزار رقبه هستند، وجود دارد.

به گفته وی بر اساس اسناد موجود چهار دانگ از شش دانگ شهر کرمانشاه موقوفه است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کرمانشاه ، استان ، موقوفه ، 1549
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.