امام جمعه اصفهان:

اجرای امینانه نیات واقفان از اقدامات تاثیرگذار اخیر اوقاف است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: یکی از اقدامات ارزنده که در سازمان اوقاف در سالهای اخیر اجرا شده و مورد توجه ویژه قرار گرفته است را می توان مصرف به جا درآمد ها در راستای اجرای امینانه نیات موقوفات عنوان نمایم .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ستاد خبری هفته وقف ، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در آستانه هفته وقف اظهار داشت: مسئولان باید تلاش کنند تا موقوفاتی را که در ادوار گذشته توسط افراد سودجو غصب شده شناسایی و احیا نمایند.

وی با بیان اینکه در گذشته بالغ بر 151 مدرسه وقف شده است، ادامه داد: با توجه به عدم توجه مسئولان در زمانهای قاجار، پهلوی و حمله افغان‌ها اکنون بالغ بر 30 مورد از مدارس باقی مانده است و این برعهده اوقاف است تا با ایجاد گروه تجسس در صدد احیا و شناسایی موقوفات برآیند.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ادامه داد: وقف نامه ها باید یک جا گردآوری شود و توسط افراد متخصص بازخوانی و به منظور عدم نابودی آنان به صورت سیستمی در آید.

وی همچنین ضمن تاکید بر، بروز رسانی اجاره بهای موقوفات گفت: یکی از اقدامات ارزنده که در سازمان اوقاف در سالهای اخیر اجرا شده و مورد توجه ویژه قرار گرفته است را می توان مصرف به جا درآمد ها در راستای اجرای امینانه نیات موقوفات عنوان نمایم .

طباطبایی نژاد افزود: در زمینه وقف باید مردم و مسئولین اهتمام ویژه داشته باشند و بدانند فقط می توان ملکی را که در تصرف خود دارند وقف نمایند.

وی به مشارکت اوقاف با بخش خصوصی و درآمدزا نمودن موقوفات اشاره نمود و گفت: با وارد نمودن بخش خصوصی می توان اموال وقف را بالا برد به گونه ای که برخی از عرصه های موقوفه در گوشه کنار شهر بدلیل نداشتن بودجه غیر درآمدزا شده و بلااستفاده است، لذا می توان با مشارکت سرمایه داران به ایجاد اعیان برروی موقوفات پرداخت و آنان را درآمدزا نمود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان بیان کرد: درآمدزا نمودن موقوفات تدابیر مناسب مدیریتی را لازم داشته و این بر عهده مسئولین و کارشناسان است تا بتوانند این چشمه همیشه جاری را به منظور اجرای هرچه بهتر نیات امینانه واقفین در جامعه مصرف نمایند.

وی با اشاره به برخی از روایات ائمه اطهار مبنی بر اینکه  وقف ذخیره ای است برای بعد از مرگ، گفت: امید است کلیه مسئولان بتوانند مدیریتی جهادی و عزمی ملی نیات خالص واقفین را به درستی به سرانجام رسانند و امانت دارانی سربلند در این عرصه باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اجرا ، اوقاف ، سیستم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار