حمله هکرها به شرکت دروازه‌بان اینترنتی در آمريکا

یک شرکت خصوصی آمریکایی که به عنوان دروازه بان اینترنتی عمل می کند، اعلام کرد هکرها به رایانه های این شرکت نفوذ کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس پستی که در پایگاه اینترنتی شرکت اینترنتی غیرانتفاعی ICANN مستقر در آمریکا  قرار گرفته است، هکرها با ارسال رایانامه هایی برای کارکنان این شرکت، رایانه های آنها  را هک کردند. 

بنا بر اعلام مسئولان شرکت ICANN، در پی این حمله صندوق الکترونیک شماری از کارکنان این شرکت در معرض خطر قرار گرفته است.

 به نظر می رسد این حمله ابتدا ماه نوامبر صورت گرفته است. هکرها با فریب کاربران، آنها را ترغیب به کلیک روی لینک‌هایی می کنند که به نظر می رسد صفحات قانونی است، اما با کاربران با کلیک روی این لینک ها در واقع فایل های آلوده به ویروس را باز می کنند.

 هکرهای به این طریق توانستند به نام کاربری و گذرواژه صندوق الکترونیک اعضای شرکت ICANN دسترسی پیدا کنند و به این ترتیب بتوانند به محتوای رایانه های آنان نیز دست یابند. 

بنا بر اعلام مسئولان شرکت ICANN ، از اسامی کاربری و گذرواژه ها این ماه برای دسترسی به سامانه دیتایی استفاده شد که هکرها از طریق آن می توانند به فایل های دیگر و همچنین اسامی، نشانی و گذرواژه ها و دیگر اطلاعات ارزشمند کاربران دسترسی پیدا کنند. 

همچنین گفته می شود هکرها از گذرواژه‌های هک شده برای ورود به صفحه ویکی و وبلاگ شرکت ICANN استفاده کرده اند. 

مسئولان این شرکت معتقدند تدابیر امنیتی که اوایل امسال اتخاذ شده است، مانع از نفوذ بیش از حد هکرها در رایانه های شرکت شده است. این در حالی است که از زمان پی بردن به این حمله سایبری، تدابیر دفاعی بیشتری برای حفاظت از رایانه ها در برابر هک شدن اتخاذ شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار